تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۶۸
جالب است ۰ +
صید آبزیان دریای خزر افزایش ۱۳ درصدی داشت.
سخاوت خزر بیشتر شد
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن انواع آبزیان از دریای خزر در مجموع سال گذشته، گفت: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال ماقبل آن حاکی از رشد ۱۳ درصدی صید آبزیان دریای خزر است.
رضا عباسپور نادری اظهار داشت: بر‌اساس آمار اخذ شده و تکمیلی در خصوص وضعیت صید ماهیان دریای خزر در مجموع سال گذشته، صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن انواع آبزیان شامل کیلکا، ماهیان استخوانی و ماهیان خاویاری به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن آبزیان دریای خزر در سال گذشته گفت: این میزان صید شامل ۲۰ هزار و ۸۰۶ تن کیلکا، ۱۶ هزار و ۱۵۱ تن ماهیان استخوانی و ۱۴ تن ماهیان خاویاری بوده است.
این مقام مسئول در شیلات ایران اعلام کرد: از میزان صید انجام شده، ۱۱ هزار و ۶۷۳ تن به آب‌های استان گیلان، ۲۴ هزار و ۱۷ تن به آب‌های مازندران و هزار و ۲۸۱ تن به آب‌های استان گلستان اختصاص داشته است.
به گزارش عصرمیزبان درياي خزر داراي يكي از ارزشمندترين ذخاير ماهيان گران بها در دنياست؛ در سواحل جنوبي درياي خزر و رودخانه هاي منتهي به اين سواحل بيش از 78 گونه و 48 زيرگونه از 17 خانواده شناسايي شده كه ماهيان خاوياري اين درياچه از شهرت جهاني برخوردارند و 90 درصد خاويار دنيا از اين دريا استخراج مي شود.
ماهيان استخواني اين دريا شامل سفيد، آزاد، كفال، كپور، سيم، سوف، اردك ماهي، اوزون برون، كولمه، كولي و كيلكا است.
http://asremizban.com/vdcj.mevfuqetosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما