تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۶۴
جالب است ۰ +
"جهانگرد" یک بازی رومیزی ایرانی است که می‌تواند لحظات خوشی برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه به وجود آورد.
سفر با منصور ضابطیان و برادران امیدوار در جهانگرد
مکانیزم اصلی بازی «جهانگرد» مهره‌گذاری است؛ به این صورت که هر شرکت‌کننده در نوبت خود یک مهره دارد که می‌تواند آن را در جاهای خالی تعبیه‌شده در صفحه بازی قرار دهد و امکانات هر نقطه را دریافت کند. در این بازی مکانیزم‌های دیگری مانند تاس و کارت‌های شانس نیز قرار داده شده است.
بازی جهانگرد اقتباسی از بازی «Lords Of Waterdeep» است که تم آن، تصویر و همچنین قوانین آن تغییر کرده است و خود به‌تنهایی یک بازی مستقل به‌شمار می‌آید. به‌طور کلی جهانگرد، یک بازی دوستانه و غیرخصمانه‌ای است که هر شرکت‌کننده در آن، تلاش می‌کند با دریافت بلیت‌های بیشتر، سفرهای بیشتری را تجربه کند.
ایده‌پردازان این بازی می‌گویند که با توجه به دوستانه‌ بودن بازی جهانگرد، مخاطبان آن را جمع‌های خانوادگی و دوستانه تشکیل می‌دهند که برای تفریح و سرگرمی در دورهمی‌های خود قصد دارند بازی کنند. در واقع، گیمرهای حرفه‌ای، مخاطبان اصلی این بازی نیستند؛ چراکه این بازی تا جای ممکن ساده‌سازی شده است.
مخاطبان بازی جهانگرد، در رده سنی بالای ۱۰ سال قرار دارند و بررسی‌‌های تولیدکنندگان این بازی نشان می‌دهد که مخاطبان از سنین ۱۰ تا ۵۰ و ۶۰ سال با جهانگرد ارتباط گرفته و این بازی را انجام داده‌اند.
انجام این بازی حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و به آرامش و زمان کافی نیاز دارد؛ به همین دلیل انجام این بازی در مسیر سفر یا هر نقطه‌ای که تمرکز کافی وجود ندارد، توصیه نمی‌شود. بنابراین بهترین محیط برای انجام بازی جهانگرد، محیط‌‌های خانوادگی و دوستانه و در خانه یا مکان‌هایی است که بتوان زمان لازم را به آن اختصاص داد.
بهترین روش برای تهیه بازی جهانگرد، خرید مستقیم این بازی از صفحه اینستاگرام زال‌بن با ارسال رایگان است. همچنین چندین فروشگاه منتخب در صفحه اینستاگرام زال‌بن معرفی شده است که امکان خرید حضوری این بازی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.
حسام صنعتی، بنیان‌گذار «زال‌بن»، به‌طور شخصی تجربه‌های بسیاری در اجرای اتاق‌های فرار و بازی‌های رومیزی داشته است. صنعتی با همراهی تیم خود، چندین بازی محیطی طراحی و پس از آن یک بازی برای کاخ گلستان راه‌اندازی کرد که به‌دلیل همه‌گیری کرونا و تعطیلی موزه‌ها با استقبال چندانی روبه‌رو نشد و در آینده مجددا اجرا خواهد شد. به همین دلیل، این تیم به طراحی بازی‌های رومیزی روی آورد و در نهایت استارتاپ زال‌بُن با تمرکز بر طراحی بازی با تم جهانگردی و سفر راه‌اندازی شد.
بازی جهانگرد اولین محصول گروه زال‌بُن است؛ در این بازی چندی از جهانگردان معروف مانند منصور ضابطیان و برادران امیدوار معرفی شده‌اند. همچنین در این بازی ۶۰ نقطه متفاوت گردشگری برای آشنایی تمام سنین معرفی شده است.
 
 
http://asremizban.com/vdcgrt9w4ak93.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما