کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویداد استانبول منوط به حمایت وزارت میراث

27 شهريور 1401 ساعت 13:47

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استانبول رویدادی است که معرفی ایران در ترکیه را دنبال می کند.



ایران با وجود همسایگی و رفت و آمد بالای ایرانیان، نزد ترک ها ناشناخته است.
صنایع دستی ما در صورت معرفی در ترکیه، می تواند به بازار پررونق گردشگری این کشور راه یابد.
اما نکته مهم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری توپ کاپی استانبول، هزینه های این حضور برای فعالان صنایع دستی است که تامین آن برای بسیاری از هنرمندان این عرصه مقدور نیست و به حمایت معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی نیاز دارد.
این درخواست حمایت از سوی مجری برگزاری نمایشگاه به معاون صنایع دستی و مدیران کل استانها داده شده است.
مجری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری توپ کاپی استانبول درگفتگو با خبرنگار ما خواستار حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای برگزاری این رویداد شد.
حسین نادری افزود: تلاش های زیادی برای برگزاری این رویداد انجام گرفت و کنسولگری کشورمان در استانبول و شهرداری استانبول همراهی و حمایت بسیار خوبی داشته اند تا شاهد برپایی نمایشگاه در ۲۸ مهرماه باشیم.
وی اظهار داشت: حالا نوبت متولیان این عرصه درایران به ویژه وزارت میراث فرهنگی است تا از تلاش های انجام شده در بازار مهم ترکیه بهره بگیرند و زمینه حضور صنایع دستی فاخر اما مظلوم کشور را فراهم کنند.
رییس کانون اقتصادی ایرانیان خارج از کشور افزود: برپایی با کیفیت و ابرومند این رویداد نیازمند حمایت وزارت میراث فرهنگی و دستگاه های مرتبط است در غیر این صورت برای حفظ جایگاه صنایع دستی و گردشگری کشورمان، برپایی نمایشگاه را لغو می کنیم و از برگزاری معذوریم.


کد مطلب: 517

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/517/رویداد-استانبول-منوط-حمایت-وزارت-میراث

عصرمیزبان
  http://asremizban.com