کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توئیت ضرغامی و غفلت از جاتا و تاپ رزا

7 مهر 1401 ساعت 11:10

با وجود تاکید وزیر میراث فرهنگی مبنی بر تلاش برای مقابله با ایران هراسی، سکوت خبری دو نمایشگاه مهم گردشگری بین المللی پرسش برانگیز است.


این هفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با پنجم‌ مهرماه روزجهانی گردشگری ایران‌ هراسی را مهم‌ترین مسأله گردشگری ایران دانست و در توئیتر نوشت:‌« در آستانه هفته گردشگری برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌ایم. ایران‌هراسی از مهم‌ترین مسائل گردشگری است، تلاش کرده‌ایم با مدل‌های جدید رسانه‌ای با آن مقابله کنیم. اجمالا درکشور ما اینگونه موضوعات مانند «ماروپله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش به پله اول برمی‌گردی!»
این توئیت عزت‌الله ضرغامی در راستای وقایع روزهای اخیر کشور و ترسیم چهره آشوب زده از ایران انجام گرفته و بیش از گذشته دارای اهمیت ملی است.
اما در عمل شاهدیم که وزارت میراث فرهنگی از رویدادهای مرتبط با پروژه ایران هراسی، برای تحقق دغدغه اقای وزیر استفاده مطلوبی نمی کند.
در روزهای گذشته شاهد برپایی دو نمایشگاه مهم معتبرگردشگری جاتا ژاپن و تاپ رزا فرانسه بودیم.
نمایشگاه هایی که از مدت ها قبل شاهد تلاش و برنامه ریزی برای برگزاری موثر آن بودیم و معاونت گردشگری بر اهمیت این دو نمایشگاه تاکید داشت.
علی‌ اصغر شالبافیان در مراسم هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری برای حضور در نمایشگاه‌های فرانسه، ژاپن و اسپانیا که شامگاه ۲۱ تیر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفته بود:« برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری یکی از فرصت‌های بسیار خوب است که می‌توانیم ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را معرفی کنیم. باید تصدیق کنم که ظرفیت‌های معرفی ایران متناسب با آنچه که باید باشد، نیست. اگر از من پرسش شود دولت چه وظایفی در حوزه گردشگری دارد، حتما می‌گویم بازاریابی که در رأس تمام وظایف قرار دارد. البته دولت به اندازه کافی این وظایف را انجام نداده است.»
با وجود تاکید مدیران وزارت میراث فرهنگی، برگزاری این دو رویداد در سکوت کامل خبری برگزار شد و حتی در پرتال و خبرگزاری میراث اریا که متعلق به وزارت میراث فرهنگی است هیچ اشاره ای به حضور ایران در این دو کشور نشده است.
سایر خبرگزاری ها و دفاتر صداوسیما در این کشورها هم خبری از این نمایشگاه ها مخابره نکردند. این در حالی است که وظیفه اطلاع رسانی داخلی و خارجی نمایشگاه های بین المللی برعهده وزارت میراث فرهنگی است و نباید از مجری بخش خصوصی نمایشگاه انتظار جریان خبری و رسانه ای داشت. در روزهای حساس و بحرانی کشور، جاتا و تاپ رزا فرصت طلایی برای مقابله با ایران هراسی در بازار گردشگری دنیا بود. 


کد مطلب: 527

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/527/توئیت-ضرغامی-غفلت-جاتا-تاپ-رزا

عصرمیزبان
  http://asremizban.com