تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۵۷۴
جالب است ۰ +
رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران می گوید:

با این رویه می بازیم!

ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری سلامت داریم.
با این رویه می بازیم!
IVF، اعمال جراحی زیبایی، درمان سرطان، ارتوپد، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق و کودکان عمده فعالیت های ما در حوزه گردشگری سلامت محسوب می شود. خوشبختانه از فروردین ماه امسال شاهد یک رشد صعودی در این حوزه بودیم، یک رشد 200 درصدی که تا اواخر شهریورماه هم ادامه داشت.
با توجه به اینکه عمده گردشگران سلامت که به ایران سفر می کنند از کشور عراق هستند، با فرارسیدن ماه محرم و صفر افت محسوسی داشتیم و انتظارمان این بود که این افت جبران شود اما اعتراضات مردمی و اغتشاشات اخیر آسیب زیادی به گردشگری سلامت وارد کرد. با این که ما پیک کاری را از دست دادیم اما اگر همین فرآیند حفظ شود و آرامش نسبی برقرار باشد، مجدد در حوزه گردشگری سلامت با فرآیند رو به رشدی مواجه خواهیم شد. ما تلاش های زیادی می کنیم که گردشگر سلامت را از کشورهای دیگر به جز عراق هم داشته باشیم اما با کوچک ترین اتفاقی، معادلات تغییر می کند. بر اساس آمارهای میدانی از 52 ملیت پذیرش داریم که عمده آن ها از کشور عراق و بعد از آن افغانستان، چند درصد باقی مانده هم مربوط به کشورهای حوزه آسیای میانه، آسیای مرکزی و خلیج فارس هستند. امیدواریم تا پایان سال سامانه جامع گردشگری سلامت راه اندازی شود تا با آمارهای جامع تری که در اختیارمان قرار می گیرد، مانع از فعالیت دلال ها شویم.
در صورت بی توجهی به استانداردسازی نمی توانیم آینده روشنی را برای گردشگری سلامت متصور باشیم و در کمتر از دو سال بازار را به ترکیه می بازیم.
آن قدر بد کار کردیم که متأسفانه کشوری مثل اردن با 64 بیمارستان توانست طی سال گذشته، 3 میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد، در حالی که ارزآوری ما از حوزه گردشگری سلامت در سال گذشته کمتر از 400 میلیون دلار بود. حتی سوریه جنگ زده هم گردشگری سلامت موفقی دارد و متأسفانه امارات هم به یکی از رقبای نوظهور تبدیل شده که رقابت سرسختانه ای با ایران دارد. هند، ترکیه و تایلند هم از قدیم رقبای ایران در حوزه گردشگری سلامت هستند. دولت باید دست دلال ها را از این حوزه کوتاه کند. خیلی از شرکت های گردشگری سلامت که گواهی نامه حرفه ای از وزارت گردشگری دارند نمی توانند با بیمارستان های دارای مجوز IPD همکاری کنند در حالی که همین بیمارستان ها به دلال 10 تا 15 درصد پرداخت می کنند. تا شخص رئیس جمهور به این موضوع ورود نکند نمی توانیم این صنعت 10 میلیادر دلاری را نجات دهیم.
حسین نکونام
رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران
http://asremizban.com/vdcjfxeizuqea.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما