کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل کم کاری مسئولان

نامی از ایران در هیا کارت قطر نیست

29 آبان 1401 ساعت 8:09

هیچ نامی از ایران در سامانه هیا کارت قطر نیست.


رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت: قطر سامانه‌ای به نام هیاکارت طراحی کرده تا تماشاگران جام جهانی بتوانند از هتل‌های کشورهای همسایه قطر استفاده کنند؛ با کم‌کاری مسئولان، هیچ نامی از هتل‌های ایران در این سامانه نیست.
علی اکبر عبدالملکی درگفتگو با 90 اقتصادی افزود: حتی یک تخت از ظرفیت در نظر گرفته شده برای گردشگران جام جهانی در کیش به فروش نرفته است.
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران روزهای گذشته با انتقاد از محدودسازی و قطع اینترنت و تداوم برخی رویکردهای امنیتی در حوزه گردشگری گفته بود: اگرچه از سه سال پیش برای جذب توریست از قطر در جریان برگزاری جام جهانی به ویژه در جزیره کیش برنامه‌ریزی شده بود اما با وضعیت نت و شرایط داخلی، به گردشگری ایران آسیب جدی وارد شده و در عمل هیچ کدام از این برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی نشده است.
وی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری روزهای ناخوشایندی را از سر می‌گذراند ادامه داد: به دلیل برخی شرایط امنیتی، متأسفانه برخی کشورها به شهروندان خود توصیه کرده‌اند به ایران سفر نکنند و صدور روادید از سوی برخی سفارتخانه‌ها در ایران یا متوقف شده و یا به شدت کاهش یافته است.
او افزود: از سوی دیگر وضعیت محدودسازی اینترنت و یا فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام موجب شده حتی برای تهیه بلیت‌های جام جهانی با مشکلات زیادی مواجه باشیم. قرار بود ایران‌ایر روزی سه پرواز و قطرایرلاین هم روزی دو پرواز برای تماشاچیان ایرانی اختصاص دهند اما همه این‌ها برای فروش با توجه به شرایط اینترنت با مشکل مواجه شده‌اند.
علی اکبر عبدالملکی
عبدالملکی با بیان اینکه حتی یک تخت از ظرفیت در نظر گرفته شده برای گردشگران خارجی جام جهانی در کیش به فروش نرفته است ادامه داد: امکان رزرو بلیت و هتل، باید به صورت سیستمی و از طرف کشور قطر برای ایران فراهم می‌شد. اما متأسفانه قطری‌ها نام ایران را در سیستم هایا کارت تعریف نکرده و ایران برای فروش هتل‌های خود به این سیستم دسترسی ندارد.
او گفت: با داشتن هایا کارت هر فرد می‌تواند هتل و پرواز و سایر خدمات مورد نیاز خود را در قطر و دیگر کشورهای همسایه قطر نام آن‌ها تعریف شده باشد، دریافت کند. در حال حاضر عمان، امارت، دوبی، شارجه و ... کشورها و شهرهایی هستند که در هایاکارت تعریف شده و افراد برای خرید بلیت و رزرو هتل و سفر به این کشورها از طریق این کارت می‌توانند به راحتی اقدام کنند. اما متأسفانه نام ایران با وجود درخواستی که ارائه شده بود در این سیستم ثبت نشده است.
عبدالملکی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری ایران از جام جهانی سودی نخواهد داشت بیان کرد: متأسفانه با این شرایط در عمل ما فقط می‌توانیم روی اعزام گردشگران داخلی به قطر حساب کنیم اما همین بخش هم با محدودیت‌های زیادی روبرو است.
او ابراز امیدواری کرد با برچیده شدن رویکردهای امنیتی در کشور چه در حوزه اینترنت و چه در حوزه ورود گردشگران خارجی بتوانیم به ایران هراسی پایان دهیم تا صنعت گردشگری توان بازسازی خود را به دست آورد.


کد مطلب: 575

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/575/نامی-ایران-هیا-کارت-قطر-نیست

عصرمیزبان
  http://asremizban.com