تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۰۴۶
جالب است ۰ +
نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین در بندرانزلی برگزار شد.
نوزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین با شرکت ۴۰ راس اسب این نژاد از استان‌های گیلان و مازندران در مرکز تکثیر و اصلاح نژاد اسب کاسپین تکتاز در بندر انزلی برگزار شد.
به گزارش عصرمیزبان در این جشنواره اسب‌ها در ۹ رده کره‌های زیر یک سال، یک تا ۲ سال، ۲ تا سه سال، مادیان‌ها و نریان‌های چهار تا ۶ سال، هفت تا ۱۰ سال و ۱۰ سال به بالا مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند. جشنواره ملی اسب کاسپین به منظور شناسایی و حفظ نژاد این اسب هر ساله برگزار می‌شود و اصلی‌ترین مسئله آن شناسایی ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین است .
اسب کاسپین در آثار ناملموس میراثی کشور ثبت شده است و جشنواره آن نیز به زودی به تقویم گردشگری کشور اضافه خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های آینده تورهای گردشگری برای بازدید از خاستگاه پرورش اسب کاسپین انجام خواهد شد. “ اسب کاسپین؛ مهارت‌های سنتی پرورش و نگهداری ” به شماره ۲۸۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 این جشنواره با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان نژاد به عنوان بخش خصوصی و اداره کل دامپزشکی استان گیلان برگزار شده است.
http://asremizban.com/vdcc.0qsa2bqxela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما