تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۰۰۱
جالب است ۰ +
اجاق سومین جشنواره کئی‌پِلا روشن شد.
اجاق جشنواره کئی‌پِلا روشن شد
سومین جشنواره غذاهای بومی و محلی کئی پلا تا جمعه ۱۹ آبان ماه در بوستان ولایت ساری ادامه دارد. بازی‌های بومی محلی، موسیقی محلی، تئاتر، برگزاری مسابقات و سرگرمی‌ها، ایستگاه نقاشی کودک از جمله برنامه‌هایی است که هم‌زمان با این جشنواره اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه از غرفه‌های این جشنواره بازدید کنند.
به گزارش عصرمیزبان کدو در فرهنگ غذایی مازندران جایگاهی ویژه و قابل توجه دارد. این محصول جالیزی از دیرباز تا کنون در سفره و سبد غذای خانواده‌های مازندرانی به اشکال مختلف حضور داشت و هنوز هم می‌توان در خانه‌های مازندرانی‌ها ردی از غذاهای کدوپایه را مشاهده کرد که متعلق به فرهنگ غذایی این استان هستند.
در رأس همه این غذاها نیز «کئی‌پِلا» یا همان کدوپلو قرار دارد که بیش از دو سال پیش در فهرست میراث ملی ایران نیز ثبت شد.
شهرداری ساری حالا پس از ثبت کئی‌پِلا در فهرست میراث ملی ایران به مناسبت هفته مازندران برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ای با همین نام و محوریت کرده که از ظهر دیروز در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد با ارائه انواع محصولات و فرآورده‌های غذایی برآمده از کدوحلوایی میزبان علاقمندان است.
جشنواره‌ای که همه محصولات ارائه شده در آن به کدو وابسته است و علاوه بر فرآورده‌های غذایی متنوع بومیِ تهیه شده از کدو، محصولاتی جدید از این محصول پرطرفدار نظیر شیرینی‌، کیک و بستنی‌ نیز ارائه شده است.
 
http://asremizban.com/vdcd.z0f2yt0zfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما