تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۰۲۴
جالب است ۰ +
سارایوو شاهد یک روز زعفرانی بود.
روز زعفرانی سارایوو
به گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فصل برداشت زعفران در ایران، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و شرکت وارد کننده زعفران BIHIR در این کشور، برنامه‌ای با موضوع «معرفی ارزشمندترین ادویه جهان» در گالری فرهادیه رایزنی فرهنگی کشورمان اجرا شد.
در این برنامه که با استقبال علاقمندان و رسانه‌ها مواجه شد، ضمن معرفی ویژگی‌های طبیعی استان خراسان و نحوه کشت و برداشت زعفران، خواص این طلای سرخ ایرانی تشریح شد.
در ابتدای این برنامه، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به نقش زعفران در زیست هزاران ساله ایرانیان، به کاربرد زعفران در هنر، پزشکی و تهیه اغذیه ایرانی اشاره و با خوانش ابیاتی از مولانا و سعدی، اشارات شعرای ایرانی به این ادویه شفابخش را متذکر شد.
آدین یشاروویچ، مدیر شرکت واردکننده زعفران در قالب یک ارائه مطلب، به معرفی ویژگی‌های طبیعی استان خراسان و نحوه کشت و برداشت زعفران پرداخت و به خواص درمانی و خوراکی زعفران و انطباق آن با اغذیه بوسنیایی اشاره کرد.
آدی ببانیچ، فعال پرمخاطب فضای مجازی بوسنی و مجری برنامه‌های مطرح آشپزی تلویزیون که بهار گذشته در قالب طرح از ایران بگو به کشورمان سفر داشته است دیگر سخنران این برنامه بود که به بیان خاطرات سفر خود به ایران و تجربه طعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی پرداخت.
ببانیچ گفت: «اگرچه به سبب سفرهای متعدد و حضور آشپزهای مختلف از سراسر جهان در برنامه‌های تلویزیونی‌ام با خوراک بسیاری از مناطق جهان آشنایی دارم، اما غذاهای ایرانی بواسطه استفاده از ادویه‌های بی‌نظیری همچون زعفران، بهترین غذاهایی است که تجربه کرده‌ام. در ایران اگر زیاد خنده رو باشی، به شما می‌گوینده مگر زعفران خورده‌ای؟». 
در ادامه این برنامه، حاضران با نحوه آماده سازی زعفران و استفاده از آن در طبخ غذاهای مختلف آشنا شدند و  طعم شیرینی‌ها و غذاهای زعفرانی را تجربه کردند و  به قید قرعه به ده نفر از حاضران بسته‌های زعفران ایرانی هدیه داده شد.
 این برنامه توسط تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین، تلویزیون سارایوو، تلویزیون سحر، خبرگزاری رسمی فدراسیون بوسنی و هرزگوین پوشش داده شد و اخبار آن بازتاب وسیعی در سایر رسانه‌های این کشور داشت.
http://asremizban.com/vdci.razct1au5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما