تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۲۹
جالب است ۰ +
ورود گردشگران ارمنستانی به ایران با خودرو، تسهیل می‌شود.
سفر ارمنی‌ها به ایران با خودرو شخصی
تفاهم‌نامه همکاری مشترک به منظور تسهیل سفر گردشگران با خودروهای شخصی و تجاری، با استفاده از سند بین‌المللی کارنه دوپاساژ صادره از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، بین کشورهای ایران و ارمنستان امضا شد.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تفاهم‌نامه امروز از سوی محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و آرسن مانوکیان رئیس کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان به منظور تقویت بیشتر روابط دوستانه و همکاری استراتژیک در تردد زمینی میان ایران و ارمنستان با هدف توسعه همکاری دو کشور در زمینه ایمنی راه و ارائه خدمات امداد خودرویی به مسافران و اتباع کشورهای طرفین، جذب گردشگران ارمنستانی به کشورمان و ترویج و گسترش سفرهای مسئولانه و ایمن، به امضا رسید.
طرح صدور کارنه دوپاساژ برای ورود موقت خودرو‌های ارمنستانی به ایران توسط نمایندگان کلوپ اتومبیلرانی این کشور به عنوان صادر کننده و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به عنوان پذیرنده بر اساس امضای تفاهم‌نامه میان این دو نهاد بین‌المللی اجرا می‌شود. بنابراین، از این پس اتباع ارمنستانی می‌توانند از طریق مرز آگاراک- نوردوز در استان آذربایجان شرقی که تنها مرز مشترک میان دو کشور است، وارد ایران شوند.
طرح صدور مجوز عبور گمرکی (کارنه دوپاساژ) برای وسیله‌های نقلیه گردشگران ارمنستانی در ادامه تلاش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای کاهش تشریفات و تسهیل و تسریع ترددهای زمینی با وسیله‌های نقلیه شخصی و تجاری میان ایران و کشورهای همسایه به اجرا گذاشته شده است.
http://asremizban.com/vdcd.x0f2yt0zna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما