کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تازه‌ترین وعده برای گردشگری دریایی در خزر

کروز روس‌ها به ایران می‌آید

6 آذر 1402 ساعت 9:18

اولین کروز دریای خزر ساخت روسیه به ایران می‌آید.


کارشناس ارشد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از ورود اولین کشتی تیپ کروز مخصوص دریای خزر به آب‌های استان مازندران جهت انجام فعالیت‌های توریسم دریایی از سال آینده خبر داد و گفت: عملیات ساخت این کشتی تفریحی در شرکت کشتی سازی لوتوس آستراخان روسیه در حال اتمام است.
به گزارش عصرمیزبان "نوروز بها" در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: این کشتی تفریحی قرار است بین کشور‌های حوزه دریای خزر شامل روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران و نیز در رودخانه‌های ولگا و دن تردد داشته باشد.
وی یادآور شد: سفر‌های این شناور تحت عنوان کاسپین‌تور بین بنادر دریای مازندران از جمله بنادر آستراخان، مخاچ‌کالا، ترکمن باشی، آکتاوو، باکو و برخی بنادر ایران انجام خواهد شد.
به گفته بها، عملیات ساخت این شناور از سال ۲۰۱۶ میلادی توسط شرکت کشتی‌سازی روسیه شروع شده و ساخت آن در سال ۲۰۱۹ میلادی به اتمام رسیده است، اما به دلیل برخی مشکلات فنی و شیوع کرونا در به آب‌اندازی و تکمیل پروژه وقفه ایجاد می‌شود.
کارشناس ارشد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: بنا به گفته استاندار آستراخان در سال ۲۰۲۴ میلادی و بعد از اتمام فصل یخبندان رودخانه ولگا، این کشتی اولین سفر دریایی خود را انجام می‌دهد. ظرفیت حمل مسافر این کشتی کروز ۳۱۰ نفر است.


کد مطلب: 1040

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/1040/کروز-روس-ها-ایران-می-آید

عصرمیزبان
  http://asremizban.com