تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۰۴۰
جالب است ۰ +
تازه‌ترین وعده برای گردشگری دریایی در خزر

کروز روس‌ها به ایران می‌آید

اولین کروز دریای خزر ساخت روسیه به ایران می‌آید.
کروز روس‌ها به ایران می‌آید
کارشناس ارشد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از ورود اولین کشتی تیپ کروز مخصوص دریای خزر به آب‌های استان مازندران جهت انجام فعالیت‌های توریسم دریایی از سال آینده خبر داد و گفت: عملیات ساخت این کشتی تفریحی در شرکت کشتی سازی لوتوس آستراخان روسیه در حال اتمام است.
به گزارش عصرمیزبان "نوروز بها" در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: این کشتی تفریحی قرار است بین کشور‌های حوزه دریای خزر شامل روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران و نیز در رودخانه‌های ولگا و دن تردد داشته باشد.
وی یادآور شد: سفر‌های این شناور تحت عنوان کاسپین‌تور بین بنادر دریای مازندران از جمله بنادر آستراخان، مخاچ‌کالا، ترکمن باشی، آکتاوو، باکو و برخی بنادر ایران انجام خواهد شد.
به گفته بها، عملیات ساخت این شناور از سال ۲۰۱۶ میلادی توسط شرکت کشتی‌سازی روسیه شروع شده و ساخت آن در سال ۲۰۱۹ میلادی به اتمام رسیده است، اما به دلیل برخی مشکلات فنی و شیوع کرونا در به آب‌اندازی و تکمیل پروژه وقفه ایجاد می‌شود.
کارشناس ارشد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: بنا به گفته استاندار آستراخان در سال ۲۰۲۴ میلادی و بعد از اتمام فصل یخبندان رودخانه ولگا، این کشتی اولین سفر دریایی خود را انجام می‌دهد. ظرفیت حمل مسافر این کشتی کروز ۳۱۰ نفر است.
http://asremizban.com/vdcg.t9qrak9zzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما