تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۰۷۸
جالب است ۰ +
موزه ماهیان خاویاری افتتاح شد.
روز خاویاری ضرغامی
هم‌زمان با سفر هیات دولت به استان گلستان و با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موزه ملی ماهیان خاویاری در جزیره آشوراده افتتاح شد.
به گزارش عصرمیزبان این موزه مربوط به مدیریت امور ماهیان خاویاری استان گلستان است و اهمیت ملی و بین‌المللی ابنیه حوزه ماهیان خاویاری شامل سردخانه قدیم آشوراده با قدمت بیش از ۷۰ سال و مرکز فرآوری خاویار آشوراده منطبق بر استانداردهای جهانی با تجارب بیش از دو دهه می‌شود که در دو سال اخیر به‌روزرسانی شده است و از جاذبه‌های تنها جزیره ایرانی دریای خزر محسوب می‌شود.
موزه ملی ماهیان خاویاری در بخشی از سردخانه ماهی و خاویار آشوراده که یکی از سردخانه‌های قدیمی کشور با قدمتی بیش از ۲۰ سال است تجهیز و نسبت به دریافت مجوزهای قانونی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام شده است.
موزه ملی ماهیان خاویاری دارای بخش‌های اسناد تاریخی، انواع ابزار و آلات صیادی و روش‌های صید، بخش فرآوری خاویار و انواع تجهیزات مورداستفاده در فرآوری خاویار، بخش تولیدات محصولات جانبی نظیر انواع چرم‌های تولیدی از پوست ماهیان خاویاری، انواع گونه‌های ماهیان خاویاری تاکسیدرمی شده و همچنین تاکسیدرمی گونه فیل‌ماهی به‌عنوان بزرگ‌ترین آبزی دریای خزر و فک تاکسیدرمی شده به‌عنوان تنها پستاندار خزر است.
 
http://asremizban.com/vdch.qnzt23nv6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما