تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۰۹۳
جالب است ۰ +
موسیقی نواحی در پایتخت طنین‌انداز می‌شود.
نوای موسیقی نواحی در پایتخت
دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درخصوص برگزاری مرحله ملی این دوره از جشنواره که قرار از است از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه در تهران به میزبانی تالار رودکی برگزار شود، توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، محمدعلی مراتی بیان کرد: جشنواره موسیقی نواحی ایران دردوره شانزدهم، تغییراتی به همراه داشت و به دنبال این تغییرات، برای معرفی بیشتر هنرمندان این حوزه،  شاخصه‌های متعددی را برای اهداف ملی و فرا ملی در نظر گرفت که یکی از آن اهداف  طرح ساتراپی بود که در این طرح محل برگزاری جشنواره به پنج منطقه‌ی اجتماعی تقسیم شده است.
 او افزود: یکی از اهداف مهم ما درجشنواره موسیقی نواحی ایران، رعایت عدالت شنیداری – فرهنگی است. این جشنواره طی سال‌ها و دوره‌هایی که از برگزاری آن می‌گذرد، اغلب با تمرکز در یک استان برگزار شده است اما با این طرح، این امکان فراهم شد تا با حضور هنرمندان بزرگ موسیقی اقوام ایران در پنج استان، میزبان آنها باشیم و هنرنمایی کنند.
دبیرشانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درباره بخش بین الملل نیز گفت: تقریبا هر سال در بخش بین‌الملل جشنواره میزبان هنرمندانی از کشورهای همسایه هستیم. سال قبل به موسیقی فارسی زبانان اطراف ایران با نگاه به موسیقی فوکلور و مردمی پرداختیم. امسال هم موسیقی اعراب غرب ایران مورد توجه بود. هنرمندانی از کویت، عراق، سوریه و ... خواهیم داشت که امیدواریم شرایط حضورشان در ایران فراهم شود.
 
http://asremizban.com/vdce.o8zbjh87x9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما