تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۱۰۱
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
ونک به حکیم نظامی آراسته می‌شود.
نظامی در ونک
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نشست سومین دوره هفته بزرگداشت حکیم نظامی، از نصب مجسمه حکیم‌ نظامی در میدان ونک تهران خبر داد.
به گزارش عصرمیزبان محمود شالویی، با بیان اینکه دولت سیزدهم در بزرگداشت مفاخر فرهنگی اهتمام جدی‌ دارد، گفت: حکیم نظامی می‌تواند نقطه وفاقی برای ما و کشورهای دیگر به حساب بیاید. نه تنها حکیم نظامی بلکه برخی از شاعران، عالمان، حاکمان و ادیبان که در تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی امروزه در کشورهای دیگر واقع شده‌اند. کشورهای بیشتری هم می‌توانند در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند و این همراهی و همکاری موجبات پیوند ملت‌ها و دولت‌ها و سرزمین‌ها را بیشتر فراهم می‌کند؛ بنابراین درباره حکیم نظامی با این ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و اهمیتی که در جهان پیدا کرده و توجهی که دولت محترم برای مفاخر خود قائل است، در این دوره بر آن هستیم با جدیت و برنامه‌های متنوع بتوانیم برنامه‌های متفاوت و بهتر از برنامه‌های قبل‌تر در  تهران و سایر استان‌ها برپا کنیم.
شالویی با اشاره به مجسمه نظامی که آماده شده است گفت: از سازمان زیباسازی و شهرداری انتظار می‌رود پیش از برگزاری هفته بزرگداشت نظامی این مجسمه را در میدان ونک نصب کنند. آقای اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) اصرار داشتند این مجسمه در معرض دید و در مقابل دید مردم قرار بگیرد.  همچنین شهرهای اصفهان و تبریز نیز این قابلیت را دارند که در آنجا مجسمه نظامی ساخته و نصب شود.
به گفته رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی از ۱۴ اسفند سال جاری شروع می‌شود و تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت. اختتامیه نیز در تالار وحدت برگزار خواهد شد.  
http://asremizban.com/vdce.78zbjh8zz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علیرضا حاجی اشرفی
feedback
United States
خوبه و تشکر دارم....