تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۱۰۲
جالب است ۰ +
دلایل ناکامی گردشگری در روایت دو خبر

معجزه و نجس!

حال و روز صنعت گردشگری ایران را در مقایسه این دو خبر می‌توان نظاره‌گر بود.
معجزه و نجس!
تفاوت نگاه به گردشگری در ایران با کشور همسایه، ترکیه، در روایت این خبرها عیان است.
دو خبر از دو مقام گردشگری ایران و ترکیه که نیازمند تحلیل و واکاوی نیست و خود گویای همه چیز است.
مدیریریت گردشگری در ایران با تمام حواشی و مقاومت‌ها به دنبال رفع مسایل جزیی، ابتدایی و دردناک تبین فهم گردشگری در کشور است و این در حالی است که ساختار گردشگری ترکیه به دنبال بازارهای جدید و خلق معجزه.
معجزه در گردشگری همسایه
به گزارش حریت، کان کاوال اوغلو ـ رئیس انجمن هتلداران و مجریان تور مدیترانه (AKTOB) ـ می‌گوید: واژه «معجزه» به بهترین وجه می‌تواند عملکرد صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته را توصیف کند؛ چرا که صنعت گردشگری این کشور تحت‌تاثیر زلزله‌های ویرانگر و مشکلات ژئوپلیتیکی قرار داشته است. فصل گردشگری به دلیل زلزله، ناگزیر از ماه ژوئن آغاز شد و پس از آن انتخابات داشتیم. در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ تقریبا هیچ فعالیت گردشگری وجود نداشت. با این حال آمار و ارقام گردشگری در سال ۲۰۲۳ شگفت‌انگیز است.
بزرگترین بازارهای ما یعنی روسیه و سومین بازار بزرگ ما اوکراین، هنوز در حال جنگ هستند. ما توانستیم زیان این دو بازار را از بازارهای اروپایی جبران کنیم. ترکیه ۱.۱۵ میلیون گردشگر لهستانی را جذب کرده و لهستان به ستارۀ در حال رشدِ بخش گردشگری ترکیه تبدیل شده است.
گردشگر نجس نیست!
 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در محوطه نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر با تاکید بر این که باید اول در نگاه مسئولان به گردشگر تحول ایجاد کرد، توضیح داد: در مساجد را باز کنید تا گردشگران بتوانند نماز بخوانند. گردشگر خارجی سرویس بهداشتی ندارد و متاسفانه خادم مسجد این افراد را از مسجد پرت کرده بیرون و گفته شما نجس هستید! در حالی که گردشگر نجس نیست و پاک است.
عزت‌الله ضرغامی توضیح داد: اول باید بعضی‌ها را توجیه کنیم. روحانیون باید درب مساجد را باز بگذارند تا گردشگران بتوانند در جاده ها از سرویس بهداشتی استفاده کنند. آنها نباید فقط خطبه بخوانند و انتقاد کنند.۸۷۰ مسجد و حدود ۴۸۰ بقاع متبرکه داریم که در مسیر گردشگران هستند. مساله من به عنوان وزیر گردشگری باز بودن در مسجد است. مردمی که می‌خواهند نماز بخوانند و از سرویس بهداشتی استفاده کنند نباید با در بسته مواجه شوند. ما زحمت می کشیم که چهار نفر گردشگرمان زیاد شود، بعد سرویس بهداشتی برایشان نداریم. گردشگران یک جا که می روند اخراج شان می کنند. در این دو سال اقدامات زیادی برای تحول فکری و زیرساخت و مشکلات قانونی انجام شده است. گردشگری در کشور ما باید تکانی بخورد و پایدار بماند.
 
 
 
 
 
  http://asremizban.com/vdcf.xdyiw6dy0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما