تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۱۱۷
جالب است ۰ +
قزاق‌ها سنگاپور و دبی را الگو قرار می‌دهند.
سنگاپور و دبی الگوی قزاق‌ها
رئیس‌جمهوری قزاقستان فرمان ایجاد یک شهر تجاری بین‌المللی در منطقه «آلاتائو» آلماتی را با الگوگیری از شهرهای تجاری سنگاپور و دبی صادر کرد.
به گزارش رسانه‌های محلی بر اساس دستور قاسم ژومارت توکایف، آلاتائو باید به یک مرکز تجاری بین المللی تبدیل شود. بر اساس این طرح که قرار است در ژتیگن در ۵۰ کیلومتری شمال آلماتی ساخته شود؛ یک مرکز تجاری و مالی، یک مرکز آموزشی و پزشکی، یک منطقه نوآوری-صنعتی و تجاری-لجستیکی و یک خوشه گردشگری ایجاد خواهد شد.
موضوع ساخت شهر جدید قزاقستان در آلاتائو در جلسه دولت در نوامبر ۲۰۲۳ سال گذشته میلادی مورد بحث قرار گرفت و توکایف فرمان اجرایی شدن آن را صادر کرد.
پیشتر، اینجا یک روستا به نام آلاتائو در منطقه آلماتی با جمعیت ۲۵ هزار نفر قرار داشت که به گفته مقامات بر اساس طراحی انجام شده حدود ۲ میلیون نفر در این شهر زندگی خواهند کرد.
آلاتائو در شمال شهر آلماتی و در امتداد بزرگراه آلماتی - کاناف واقع شده که کریدور مهمی است و شهر آلماتی را به مرکز بین المللی همکاری های فرامرزی «خارگاس» چین وصل می کند و از مزایای راهبردی راه ابریشم جدید برخوردار است.
به گزارش سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، تصمیم بر این شد که برای ساخت این شهر تجربه ایجاد شهرهایی مانند دبی، سنگاپور، تیانجین مبنای کار قرار گیرد. مقامات قزاقستان ده‌ها سال است که در حال توسعه پروژه‌ای برای شهر اقماری جدید آلماتی هستند، به این امید که مشکل ازدحام بیش از حد در این کلان شهر حل شود و همچنین هزینه مسکن کاهش یابد. طرح کلی چندین بار مورد بازنگری قرار گرفت و تغییراتی در آن ایجاد شد. گروه رسانه ای «سنترال آسیا» می‌نویسد که شروع ساخت و ساز نیز چندین بار اعلام شد، اما این پروژه هرگز آغاز نشد.
http://asremizban.com/vdcb.8b8urhb8ziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما