تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۱۲۴
جالب است ۰ +
ضرغامی در روزنامه چینی یاداشت نوشت.
ضرغامی در گلوبال تایمز
به گزارش عصرمیزبان به نقل از میراث آریا گشایش نمایشگاه شکوه ایران باستان در کاخ موزه پکن که به «شهرممنوعه» شهرت دارد، مورد توجه رسانه‌های چینی واقع شده است. همزمان با افتتاحیه این نمایشگاه صفحه فرهنگ و هنر روزنامه گلوبال تایمز (Global Times) چین یادداشتی از سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:
«تعاملات دو ملت ایران و چین با انقلاب صنعتی در اروپا و شروع عصر استعمار و استمثار ملل آسیایی با وقفه ای حدود ۲۰۰ ساله مواجه گردید، وقوع انقلاب کمونیستی در چین و انقلاب اسلامی در ایران عصر جدیدی را در دو کشور رقم زد که به گسترش پیوندهای دوستی بیش از پیش دو ملت انجامید. اراده رهبران دو کشور با سفر عالی جناب شی جین پینگ در سال ۲۰۱۶ به تهران به ارتقای مناسبات به سطح مشارکت جامع راهبردی منجر گردید، روی کار آمدن دولت سیزدهم با رویکرد نگاه به آسیا زمینه‌های جدیدی را برای گسترش بیش از پیش روابط با چین فراهم آورد.
دیدار رسمی و تاریخی جناب آقای رئیسی در ابتدای سال ۲۰۲۳ و امضای ۱۸ سند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و فنّاوری، شروع عصر جدیدی از مناسبات دو کشور را نوید داد. مناسبات راهبردی مستلزم توجه به همه ابعاد تعاملات دو کشور است؛ اما تحکیم بخش سایر حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، فنّاوری و علمی، توجه به ارتباطات مردم با مردم و همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور است، از این نظر می‌توان سال ۲۰۲۳ را یک سال استثنایی در روابط فرهنگی و مردم با مردم ایران و چین قلمداد کرد. در ابتدای سال ۲۰۲۳ دو سند مهم در حوزه همکاری‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی بین دو کشور امضا گردید؛ متعاقب آن ایران به عنوان یک مقصد گردشگری از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام شد.»
http://asremizban.com/vdcj.8evfuqevxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما