تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۱۲۹
جالب است ۰ +
اولین سری تاکسی‌های تمام برقی کرمان موتور تحویل داده شد.
ونک به تجریش با کی ام سی
شرکت کرمان موتوردر فاز اول تعداد ۴۰۰ دستگاه کی ام سی J ۷ EV تحت عنوان E ۵۰ A را به عنوان اولین تاکسی تمام برقی طی مراسمی تحویل تاکسیرانان تهران داد؛ این خودرو‌ها توسط شرکت خدمات بین‌الملل کرمان خودرو با همکاری شاتل و توسط اپلیکیشن شهرزاد سازمان تاکسیرانی ارائه خدمات خواهد کرد.
این تاکسی‌ها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت و قیمت آن یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برآورد شده که طبق اعلام مسوولان قرار است دولت یارانه‌ای را بابت خرید این تاکسی‌ها (احتمالا ۵۰ درصد مبلغ خودرو) به متقاضیان پرداخت کند. همچنین بحث‌هایی مبنی بر لغو اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خریداران این خودرو‌ها مطرح است.
در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تاکسی طی دو تا سه هفته آینده پلاک گذاری شده و در سطح شهر به ارائه خدمات می‌پردازند. از این تاکسی‌ها در مسیر ونک به تجریش و همچنین یک مسیر تاکسیرانی غرب به شرق استفاده خواهد شد.
حداکثر قدرت این خودرو ۱۴۲ کیلووات و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتون متر است. مسافت قابل پیمایش با این خودرو بین ۴۰۱ الی ۵۰۰ کیلومتر بوده و نوع باطری این خودرو LFP است.
کی ام سی J ۷ EV مجهز به شش کیسه هوا،‌ ای بی اس،‌ ای بی دی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، اتوهلد، ورود بدون کلید، فرمان برقی و ... است.
به لحاظ طراحی، این خودرو دارای طراحی به روز و عامه پسندی است که خود امتیاز مثبتی برای این خودرو است. از نکات جالب در طراحی ظاهری این خودرو می‌توان به قرار گیری درگاه شارژ باتری‌ها درون جلو پنجره اشاره کرد.
میزان پیمایش این خودرو با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که با توجه به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و... در عمل به کمتر از این خواهد رسید. در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جک جی ۷ برقی، طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵ درصد تا ۱۰۰ در‌صد برسد. مدت زمان لازم برای شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نیز حدود ۴۸ دقیقه برآورد شده است.
باتری این خودرو به مدت ۵ سال و یا ۲۰۰ هزار کیلونتر توسط شرکت کرمان موتور گارانتی می‌شود.
http://asremizban.com/vdce.w8zbjh8zo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما