تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۱۵۲
جالب است ۰ +
فیلم میراثی فجر

پروین؛ بانوی ناشناخته

فیلم سینمایی پروین حاضر در جشنواره فیلم فجر، زندگینامه شاعر نامدار ایرانی است.
پروین؛ بانوی ناشناخته
«پروین» که امسال در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، نگاهی متفکرانه و لطیف به زندگی این بانوی فرهیخته ایرانی دارد. پروین اعتصامی در ادبیات معاصر فارسی، علاوه بر جایگاه داخلی، در ابعاد جهانی نیز مورد احترام و توجه است.
پروین فیلمی ساده و متوسط با هزینه نه چندان سرسام آور و در یک کلام پرتره ای باشکوه درباره بانوی شاعری است که اطلاعات زیادی درباره زندگی خصوصی‌اش وجود ندارد و هرچه هست از زبان برادرش نگاشته شده، توصیف تک خطی آخرین نوشته و ساخته محمدرضا ورزی است. فیلم در رده فیلم‌های بیوگرافی است که بیان خاطرات پروین از زبان برادرش ابوالفتح خان است که در زمان حیات پروین نقش مهمی در چاپ اشعار او داشت. برشی از زندگی این شاعر توانا بعد از ازدواج تا زمان مرگ زودهنگامش.
در این فیلم سینمایی علاوه بر مارال بنی آدم در نقش پروین، هنرمندانی همچون آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا، محمد شعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری، شهرداد بانکی و عباس علی محمدی حضور دارند.
 «پروین» محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
http://asremizban.com/vdca.mn6k49n6u5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما