تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۱۱۸۵
جالب است ۰ +
فستیوال کوچه از امروز در بوشهر زیبا برگزار می‌شود.
حظ در کوچه بوشهری‌ها
فستیوال کوچه یک جشنواره موسیقی بومی و محلی است که با هدف حفظ میراث خوانندگی و نوازندگی محلی در بوشهر برگزار می‌شود.
رویدادی جذاب که کوشیده از فضای خشک و رسمی جشنواره‌ها فاصله بگیرد و همچون نامش بر شور و شعف مردمی تکیه کند.
به گزارش عصرمیزبان فستیوال موسیقی کوچه برای نخستین بار در اسفند 1396 در کافه حاج رئیس بوشهر برگزار شد. در سال دوم برگزاری خود در اسفند 1397 با اقبال مخاطبان همراه بود. در سال 1398 و با همه گیری کرونا این جشنواره لغو شد و به مدت چهار سال هیچ خبری از برگزاری مجدد آن نبود.
حالا برگزارکنندگان خبر از برپایی مجدد آن از دوم اسفند ماه 1402 دادند. فستیوال کوچه 1402، سومین دوره فستیوال موسیقی کوچه بوشهر است که هم اکنون امکان خرید و رزرو بلیط آن میسر شده است.
کوچه که در سال ۱۴۰۲ در فهرست رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است، حامی مالی ندارد و برگزارکنندگان آن نمی‌خواهند هیچ نامی روی فستیوال مردمی کوچه سایه بیندازد و آن‌ را از مردمی‌بودن خارج کند. کل هزینه فستیوال نیز بر عهده برگزارکنندگان آن است و با کمک‌های مردم، هنرمندان و علاقه‌مندان به بوشهر و موسیقی محلی برگزار می‌شود. فستیوال کوچه تنها به اجرای موسیقی محدود نمی‌شود و به نوعی جشنواره اقوام ایرانی به‌شمار می‌رود. یکی از مهمترین بخش‌های جنبی سومین دوره جشنواره فستیوال کوچه، گردشگری خوراکی است. این بخش با تمرکز بر روی خوراک اقوام در کنار فستیوال کوچه اجرا خواهد شد.
گردشگران و مسافران در سفر به بوشهر علاوه بر شرکت در کنسرت‌ها می‌توانند از نمایشگاه‌های مختلفی همچون صنایع دستی، بازی‌های محلی، کارگاه‌های تخصصی گردشگیر، تورهای بوشهر شناسی، نشست‌های ادبی و اکران فیلم نیز لذت ببرند.
http://asremizban.com/vdcg.79qrak9qnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما