تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۲۲۰
جالب است ۰ +
۱۰۰ سیاه چادر عشایری در فارس پذیرای گردشگران خواهند بود.
سیاه چادرها در فارس به خط شدند
مدیرکل امور عشایری فارس با اشاره به استقبال عشایر استان برای برپایی نوروزگاه در مقایسه با سنوات گذشته، گفت: تاکنون ۱۰۰ سیاه چادر عشایری در سطح استان آماده نصب و جانمایی شده است.
عبدالحمید کریمی در جمع خبرنگاران گفت: عشایر فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ارائه توانمندی‌های عشایری از جمله غذاهای محلی، تهیه محصولات لبنی محلی و عرضه صنایع‌دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
وی هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها را ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافرین ورودی به استان فارس دانست و گفت: این نوروزگاه‌ها با هدف داشتن سفری ایمن باتوجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادرهای عشایری راه‌اندازی می‌شود. 
منظور از طرح نوروزی ۳۰--۶۰ که امسال اجرا می‌شود، برپایی ایستگاه‌های خدماتی و امدادی و پذیرایی از مهمانان در سی تا شصت کیلومتری ورودی شهرهاست. یکی از ویژگی‌های نوروز در استان فارس افزون بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برپایی سیاه چادرهای عشایر در برخی شهرستان‌هاست؛سیاه‌چادرهایی که با اجرای برنامه‌های متنوع، نوروز را برای مسافران به یاد ماندنی‌تر می‌کنند.
http://asremizban.com/vdcg.x9qrak9xzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما