تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۲۵۲
جالب است ۰ +
جواد قارایی می‌گوید:

حال ناخوش سیستان و بلوچستان

ضبط "ایرانگرد ۶" آغاز شد.
حال ناخوش سیستان و بلوچستان
جواد قارایی از آغاز ضبط "ایرانگرد ۶" خبر داد.
قارایی درباره روند تولید این فصل از ایرانگرد گفت: در این فصل به استان‌های مختلفی سفر خواهیم کرد و ایران زیبا از خراسان، سیستان و بلوچستان، ایلام، آذربایجان شرقی و یزد به تصویر خواهیم کشید.
وی با اشاره به اینکه این روزها همراه با تیمش در سیستان و بلوچستان مشغول تصویربرداری است، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را باید یکی از زیباترین و پرظرفیت‌ترین مناطق گردشگری در ایران بدانیم. شما می‌توانید بکرترین سواحل شنی و ماسه‌ای را در این منطقه ببینید. سواحل مکران در جوار دریای عمان یکی از مناطق بسیار زیباست و خلیج گواتر مرز ایران و پاکستان است. همچنین روستای «درک» در چابهار زیبایی‌های منحصر به فردی دارد که حتما در بخشی از ایرانگرد به آنجا خواهیم رفت. از سویی دیگر، مناطقی را داریم که دریا و کویر به تلاقی هم می‌رسند. علاوه بر اینها، در کنار مردمان خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز بلوچ هستیم که به جذابیت ایرانگرد 6 اضافه خواهند کرد.
قارایی به مشکلات مردم و گردشگران در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: منطقه سیستان علیرغم پتانسیل بسیار بالای گردشگری، با معضلات زیادی نیز روبه‌رو است که وقتی گردشگران آنها را می‌بینند، شوکه می‌شوند. برای مثال، بسیاری از گردشگرانی که با اتومبیل شخصی یا اتوبوس به سیستان می‌آیند، به شدت با مشکل سوخت مواجهند و دسترسی به سوخت بسیار ضعیف است. از مسئولین می‌خواهم که فکری به حال این مشکل بزرگ بکنند. مشکل اساسی دیگر در این منطقه خرابی راه‌ها و جاده‌هاست. جاده‌های این استان سالهاست که خراب شده اما هیچ تعمیری روی آن صورت نگرفته است. همین موضوع خطرات بسیار زیادی را برای رانندگان به همراه داشته است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر، کیفیت هتل‌ها در این استان به ویژه در چابهار به شدت پایین است. اقامتگاه‌های بومگردی نیز از استاندارد بسیار پایینی برای زندگی برخوردارند. علاوه بر اینها، مشکل زباله، معضل بزرگ در سیستان و بلوچستان است. مردم بومی زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند. به نظر می‌رسد که باید فرهنگسازی بیشتری برای رفع این معضل به ویژه برای مردم بومی صورت گیرد.
http://asremizban.com/vdcb.sb8urhb55iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما