تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۲۶۴
جالب است ۰ +
ترکیه ۱.۵ میلیارد دلار از گردشگران ایرانی وان درآمد کسب کرد.
وان میلیاردر با ایرانی‌ها
این خبر را رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه اعلام کرد. خبری که بیانگر نقش گردشگران ایرانی در اقتصاد این شهر مرزی ترکیه است.
با سفر بیش از یک میلیون نفر به شهر وان ترکیه، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور در آمد در سال گذشته ایجاد شده است.
به گزارش عصرمیزبان رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: ترک‌ها در منطقه مرزی خود تقریبا برای گسترش و تسریع در رفت و آمد مرزی، اتوبان را به پایان رسانده و شهر مرزی را نیز سامان داده‌اند، گرچه نواقصی هنوز دارد در حالیکه ما هنوز تعهدات‌مان در حوزه تاسیسات و زیر ساخت‌های مرزی را به اتمام نرسانده‌ایم از زمان‌بندی پروژه بسیار عقب‌تر هستیم.
بیشتر بخوانید:
جیب ایرانی‌ها و اقتصاد "وان"
رونق وان با ده ها هزار گردشگر ایرانی+ تصاویر
ابراهیمی گفت: اگر می‌خواهیم حرکت و توسعه صنعت توریسم دو سویه باشد باید سرعت عمل در اجرا و زمان‌بندی‌های پیمان‌های منعقده را رعایت کنیم، طبیعی است با کندی عمل خود ضرر و زیان حاصل از توقف سرمایه  و استهلاک آن و عدم بهره‌وری ناشی از عدم بهره‌برداری را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: طبق برآوردهای سازمان جهانگردی و توریسم جهانی به طور تقریب هر توریست منطقه‌ای 1500 دلار و هر توریست بین‌المللی 2000 دلار ارز آور است. سال گذشته بیش یک میلیون نفر و کمی بیشتر از این عدد توریست ورودی از ایران به شهر وان داشتیم، یعنی ایرانی‌ها در آمدی قریب به 1.5 میلیارد دلار برای وان فراهم کرده‌اند؛ این درحالی است که عواید غیرمستقیمی نیز در  بخش توسعه تبادل در امر کالا، سود ناشی از خرید و فروش و جابه جایی پوشاک و منسوجات از استانهای دیگر به این منطقه  ایجاد شده است و مشاغل جدید و صدها مغازه در حوزه عرضه کالا به وجودآورده است.
http://asremizban.com/vdce.p8zbjh8we9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما