تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۲۸۱
جالب است ۰ +
تنها 11 ماه تا برگزاری رویداد جهانی اکسپو فرصت باقی است.
زمان به نفع اکسپو ژاپن نیست!
روزهای پایانی سال گذشته فراخوان انتخاب مجری خدمات برگزاری مسابقه طراحی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو 2025 اوزاکا- ژاپن اعلام شد.
به گزارش عصرمیزبان هنوز خبری پیرامون این برگزیده فراخوان که نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت و دیده شدن پاویون ایران دارد منتشر نشده است.
یکی از مهمترین موانع و مشکلات برنامه‌ریزی برای حضور موثر ایران در این رویداد مهم جهانی، افتتاح حساب در اکسپو است.
برای حضور کشورها در رویداد اکسپو، نیاز به افتتاح حساب بانکی و ایجاد ماهیت حقوقی در کشور میزبان است که علی‌رغم رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده با دولت ژاپن در سال گذشته این اجازه به کشورمان داده نشده است.
سید احمدرضا علائی طباطبائی رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان کمیسر ژنرال در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا - ژاپن منصوب شده است و پیگیر نشست‌ها و برنامه‌های این رویداد است.
اکسپو سومین رویداد بزرگ جهانی پس از جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک است که هر پنج سال یکبار با موضوعی خاص و به مدت ۶ ماه در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود و در نوع خود یک المپیک بزرگ صنعت نمایشگاهی در دنیا است.
رویداد اکسپو در عرصه بین‌المللی در سطحی از اهمیت قرار دارد که حداقل هفت سال پیش از برگزاری در مورد کشور میزبان با برگزاری انتخابات بین‌المللی توسط دفتر مذکور، تصمیم‌گیری می‌شود.
اکسپو ۲۰۲۵ از ۲۴ فروردین تا ۲۱ مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی اوساکا در جزیره مصنوعی Yumeshima (یومهشیما) برگزار خواهد شد. 
http://asremizban.com/vdcd.j0f2yt0xfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما