تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۳۰۰
جالب است ۰ +
امام جمعه خواستار شد

تأسیس موزه بزرگ اصفهان

امام جمعه اصفهان خواستار تأسیس موزه بزرگ شهر شد.
تأسیس موزه بزرگ اصفهان
امام‌ جمعه اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم با خِرد جمعی و همت مدیران، موزه بزرگ اصفهان تأسیس شود تا آثار پدرانمان در معرض دید همگان قرار گیرد.
به‌گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار با مدیرکل و شورای مدیران این اداره‌ کل افزود: امیدواریم با همفکری یکدیگر، میراث‌ فرهنگی اصفهان را دوباره زنده کنیم. این آثار بخشی لاینفک از فرهنگ ماست و می‌توانیم آنچه پدرانمان ایجاد کردند را به سایر مردمان جهان نشان دهیم.
نماینده ولی‌ فقیه در اصفهان تأکید کرد: باید تلاش کنیم در کنار حفاظت از میراث‌ فرهنگی، مردم هم بتوانند طبق نیازهای روز، زندگی خوبی داشته باشند، لذا پیشنهاد می‌کنم با تلفیق مناسب میراث‌ فرهنگی و هنرهای سنتی با علم روز، شرایط مناسبی را برای زندگی مردم بخصوص مالکان خانه‌های تاریخی فراهم سازیم.
آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به اهمیت صنایع‌ دستی اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان قلب هنر ایران است از همگی شما درخواست دارم هنرمندان بویژه چهره‌های پیشکسوت را مورد تفقد و دلجوئی قرار دهید.
کارخانه ریسباف در شمار زیباترین بناهای صنعتی و تاریخی ایران قرار دارد که در دوران پهلوی اول، زمانی که ایران رو بسوی صنعتی شدن گذارده بود، ساخته شد. این بنا سال ۸۱ به ثبت آثار ملی رسید و در اختیار بانک ملی قرار داشت، ریسباف پس از کشمکش‌های فراوان زمستان سال گذشته در اختیار وزارتخانه میراث فرهنگی قرار گرفت تا پس از احیا با مشارکت شهرداری اصفهان به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
http://asremizban.com/vdcf.xdyiw6dmxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما