تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۳۱۰
جالب است ۰ +
پایتخت ورشوسازی ایران نیازمند توجه است.
پایتخت ورشو در ایران
صنعت ورشوسازی یکی از هنرهای دستی و بومی شهر بروجرد بوده که از اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی در ایران به ویژه شهرهای دزفول و بروجرد به اوج خود رسید و در زندگی مردم پررنگ بود.
در سال‌های اخیر اغلب تولید‌كنندگان و خانواده‌های ایرانی به دلیل پایبند بودن به هنر، ذوق و سلیقه ایرانی به صنعت ورشو و دیگر صنایع‌دستی مانند مس و برنج روی آورده‌اند و در این بین ورشو سازی و قلم‌زنی روی این فلز جانی دوباره گرفته است.
در زمان حاضر سماورهای ورشویی درهمه نقاط ایران مختص استادان ورشو سازی بروجرد است و اسناد و مدارك فرهنگی برجای مانده از گذشته به ویژه ابزار و ظروف بیانگر آن است كه بروجرد نیز از لحاظ تولید صنایع‌ دستی سابقه‌ای دیرینه دارد.
در این راستا شهردار بروجرد گفت: به زودی پارک ورشو که برگرفته از معرفی آثار تاریخی در قالب ورشو خواهد بود در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست در این شهر ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: متاسفانه افرادی که در صنعت ورشو فعالیت داشتند تعداد آنها کاهش یافته و با توجه به اینکه بروجرد پایتخت ورشو در کشور است باید تلاش شود تا ضمن جذب جوانان به این صنعت مهم و تاریخی در راستای احیای هرچه بیشتر آن اهتمام جدی داشت.
عیدی بیرانوند اضافه کرد: صنعت ورشو موجب رونق اقتصادی در بروجرد خواهد شد که می‌توان ضمن ایجاد اشتغال و احیای این صنعت بر رونق گردشگری و اقتصاد مردم بومی این شهرستان کمک کرد.
شهردار بروجرد ادامه داد: در آینده نزدیک با احداث ساختمان ورشو مختص ورشوسازان اقدامات مهمی در راستای صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در بروجرد انجام خواهد شد.

  http://asremizban.com/vdcg.q9qrak9wzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما