تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۳۱۵
جالب است ۰ +
خلیلی‌نیا عنوان کرد:

فرصت‌های طلایی اروند

اقتصاد گردشگری مناطق آزاد در اروند مورد بررسی قرار گرفت.
فرصت‌های طلایی اروند
سازمان منطقه اروند در نشستی دو روزه، میزبان هشتمین نشست معاونین فرهنگی، مدیران گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود.
به گزارش عصرمیزبان نشستی که محوریت آن گردشگری سلامت، توسعه گردشگری خارجی و راهکارهای رونق گردشگری در مناطق آزاد کشور بود.
گردشگری در مناطق آزاد ایران در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده و مدیران گردشگری این مناطق توجه به این صنعت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد را فرصت نوین گردشگری ایران توصیف کرد و گفت: گردشگری تنها صنعت نیست بلکه رسانه و منتقل کننده فرهنگ یک منطقه است و می‌تواند نمود عینی تحقق پیام نوروزی رهبر انقلاب و مشارکت مردم باشد.
غلامرضا خلیلی‌نیا افزود: در دو حوزه گردشگری سلامت و حضور گردشگران خارجی مناطق آزاد کشور توان و ظرفیت بالایی دارند.

اروند؛ فرصت گردشگری خارجی
وی در ادامه اظهار داشت: اروند نماد ایثار و مقاومت است. منطقه‌ای که مزین به خون شهدا است و هرساله با مشارکت مردم و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم اربعین حسینی توفیق خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را داریم.
وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ و هنر و نقش پالایشگاه در شکل‌‌گیری مدرنیته در این منطقه، افزود: با وجود پالایشگاه نفت آبادان و پتانسیل‌های بسیار فرهنگی می‌توان زمینه‌های توسعه گردشگری خارجی را در منطقه آزاد اروند، فراهم کرد.
خلیلی‌نیا جاذبه‌های طبیعی از جمله اروند رود و بهمنشیر را ظرفیت‌های منحصر به‌فرد منطقه دانست و افزود:
حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه برای دیده شدن ظرفیت‌های اروند ضروری است. همجواری با عراق و شهرهای شیعه نشین بصره، کربلا و نجف می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی فرصت بسیار ارزشمندی باشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشور رتبه برتر و همچنین در حوزه‌های فرهنگی، حقوقی، عمران و زیربنایی به عنوان برترین منطقه آزاد در سال ۱۴۰۲ شناخته شد که این خود عامل بسیار موثری در رشد و توسعه همزمان فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.
 
 

 
http://asremizban.com/vdcb.8b8urhbfsiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما