تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۱۶۶
جالب است ۰ +
یکی از حرفه‌ها که شاید ازنظر بسیاری از مردم عجیب به نظر بیاید، «پرورش کروکودیل» است.
ملکه تمساح ها؛ فرصتی برای گردشگری خارجی
کروکودیل یا همان تمساح خودمان ازنظر بیشتر شما حیوانی وحشی و موذی است که به‌یک‌باره از زیر آب بیرون می‌آید و حیوانات را درسته می‌بلعد. تصویری که در بیشتر فیلم‌ها و مستندها و حتی کارتون‌ها از کروکودیل‌ها دیده‌ایم؛ اما جالب است بدانید یک زوج به فکر پرورش این حیوان افتاده‌اند و نه‌تنها از آن ترسی ندارند که به‌عنوان یک موجود دوست‌داشتنی به آن نگاه می‌کنند و چند سالی هم می‌شود که پارک کروکودیل‌ها را در قشم ساخته‌اند تا وحشت مردم از این حیوان را کم کنند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۹۳ گزارشی را از یک زن ایرانی که برای نخستین‌بار توانسته مزرعه پرورش «کروکودیل» راه‌اندازی کند را منتشر کرد .
بلافاصله پس از گزارش آسوشیتدپرس نگاه رسانه‌های ایرانی معطوف«مژگان روستایی» بانویی شد که با استفاده از مطالعات اقلیمی و تخصصی توانسته بود، زیربنای یک کار و کاسبی «پرسود» و «پر از ماجرا» و «غیر متعارف» را در جنوب کشور (قشم) پی‌ریزی کند.

اولین پرورش‌دهنده کروکودیل در منطقه غرب آسیا یک بانوی شجاع ایرانی است.
قرار بود پزشک شود اما نشد. ناخواسته مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و جانورشناسی خواند. رؤیای بزرگ این بانوی جنوبی تاسیس یک مزرعه حیوانات متفاوت بود؛ مزرعه‌ای که در آن هم بتواند جانوران عجیب و غریب پرورش دهد و هم کسب‌وکار متفاوتی ایجاد کند. بالاخره مژگان روستایی در یک روز معمولی یک تصمیم غیر عادی گرفت. شغل کارمندی‌اش را رها کرد. از همان روز زندگی او و همسرش تغییر پیدا کرد. آنها ۳ سال در مورد کروکودیل‌ها تحقیق کرده بودند و آن روز آستین بالا زدند تا مزرعه رؤیایی خود را بسازند. مزرعه تمساح‌ها.
کروکودیل موجودی شگفت‌انگیز و باقیمانده از عصر دایناسورهاست. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها نظیر پوست بادوام و زیبا و خواص پزشکی گوشت آنها باعث شده تجارتی برای این حیوان در جهان شکل بگیرد که گردش مالی سالانه آن میلیون ها دلار است. 
 موضوعی که نشان می‌دهد ارزش افزوده فراوانی در این نوع کسب و کار وجود دارد. هر کروکودیل اغلب سالی یک‌بار و گاهی دوبار و هر بار ۲۰ تا ۶۰ تخم می‌گذارد و دارای سرعت رشد بالایی است به‌طوری که به‌ازای مصرف هر یک کیلوگرم ماده غذایی، ۱.۱کیلوگرم افزایش وزن دارد.
علاوه براین با توجه به بازتاب جهانی این مزرعه،می توان از این فرصت برای حضورگردشگران خارجی نیزبهره برد.


http://asremizban.com/vdcgr39q4ak93.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما