تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۷۱
جالب است ۰ +
آنتالیا میزبان بیش از 307 هزار گردشگر روس طی دو هفته اخیر بوده است.
چه مي كنه اين انتاليا/307 هزارگردشگرروس دريك هفته
آنتالیا که از مهمترین مقاصد گردشگری جهان است، تقریباً طی دو هفته میزبان 307 هزار و 417 گردشگر روسی بود که وارد ترکیه شدند.
آنتالیا که از مهمترین مقاصد گردشگری جهان است، تقریباً طی دو هفته میزبان 307 هزار و 417 گردشگر روسی بود که با 1095 پرواز وارد ترکیه شدند.
این شهر که به عنوان "پایتخت جهانگردی" توصیف می شود، با دریا ، شن ، آفتاب و همچنین زیبایی های تاریخی و طبیعی، ساختارهای فرهنگی، شهرهای باستانی، هتل های لوکس و امکانات اقامتی، میزبان گردشگران از کشورهای مختلف جهان است.
آنتالیا در محدوده "برنامه صدور گواهینامه گردشگری ایمن" که طی دوره بیماری نوع جدید ویروس کرونا تحت هماهنگی وزارت فرهنگ و جهانگردی آغاز شد، به عنوان آدرس تعطیلات سالم و ایمن تبدیل شده است.
در مراکز تعطیل که اقدامات سختگیرانه در محدوده اپیدمی انجام می شود، میهمانان از کشورهای مختلف از تعطیلات سالم و ایمن برخوردار می شوند.
در تازه‌ترین بررسی انجام‌شده، شهروندان روسیه جزو ۱۰ کشور برتر گردشگران خارجی هستند.
بر این اساس روس‌ها حداقل دو تا سه بار در سال به سفر می‌روند و بیش از ۴۵ درصد ترجیح می‌دهند به سواحل دریا سفر کنند.
همچنین متوسط میانگین سفر گردشگران روس هشت روز است و محبوب‌ترین نوع حمل نقل به ترتیب سفر با قطار (۶۳درصد)، هواپیما
(۵۷درصد) و خودرو سواری (۴۹درصد) است.
از سوی دیگر بیش از ۷۸درصد از زنان روس ترجیح می‌دهند برای گردش و استراحت به تنهایی سفر کنند.
با برقراری مجدد تورهای ترکیه و مصر، این دو کشور بیشترین مقصد گردشگران روس خستند.
حداقل قیمت تور یک‌هفته‌ای با خدمات کامل مسافری در سواحل مصر برای گردشگر روسیه ۳۵۰ دلار هزینه دارد.
ترک ها هر سال حساب ویژه ای بر روی گردشگران روس باز می کنند. و برخی از اقامت گاه های این کشور در نقاط ساحلی، اکثرا پاتوق روس ها بوده و در واقع بخشی از اقتصاد صنعت گردشگری ۲۰ میلیارد دلاری ترک ها را باید مدیون جیب گردشگران روس دانست.
ایران تا سال ۱۴۰۴ هجری شمسی (افق چشم اندازه ۲۰ ساله) می بایست پذیرای بیش از ۲۰ میلیون گردشگر باشد و از این راه ۲۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند. 
خلاقیت، ظرفیت شناسی و بستر آفرینی مسئولان گردشگری برای ترغیب مردم این کشور بزرگ برای سفر به ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.
روس ها به ایران سرازیر خواهند شد، اگر و تنها اگر برای حضور حداکثری و روش های درآمد زایی از آنان، برنامه ریزی خوب و هدفمند در دستور کار قرار گیرد و زمینه های این حضور با همیاری مشاوران گردشگری، تسهیل و تسریع شود.
نباید فکر کنیم که وقتی مانند سواحل ترکیه، در سواحل جنوبی ایران امکان خوش گذرانی برای روس ها فراهم نیست، پس گردشگران روس از سفر به ایران امتناع می کنند. تجربه نشان داده است که بسیاری از المان های فرهنگی، تاریخی، اقلیمی و باستانی کشور، برای خارجی ها همتراز تجربه هایی است که در ترکیه با آن رو به رو هستند.
به نظر مي رسد حداقل تا چندماه اينده دستگاه هاي مرتبط با جذب گردشگران خارجي  كه تاكنون نسبت به بازار روسيه بي توجه بوده اند دستخوش تغيير مديران ورفت وامدهاي اتوبوسي باشندوكسي بازهم به اين موضوع فكرنكند.



  http://asremizban.com/vdccasqs82bqm.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما