تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۹۹
جالب است ۰ +
۲۵ گونه کوسه‌‌ماهی‌ و پرتوماهی‌‌ امسال درآکواریوم ملی ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شوند.
بزرگترين اكواريوم خاورميانه/شنادركناركوسه ها

بازدیدکنندگان این آکواریوم درقالب تجربه ای با عنوان رویارویی با کوسه می توانندبه کوسه های بزرگ دومتری غذابدهند.
 به گزارش ایندیپندنت،آکواریوم ملی (TNA) واقع در منطقه القنا در شهر ابوظبی امارات متحده عربی، به‌عنوان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه،امسال به‌روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. 
دراین آکواریوم غول آسا قرار است 46 هزار جانور از جمله 200 کوسه و پرتوماهی قرار داده شود. مسئولان آکواریوم ملی ابوظبی روز دوشنبه، ۱۱ مردادماه، با انتشار بیانیه‌ای از افتتاح این آکواریوم در سال جاری خبر دادند.براساس این بیانیه،آکواریوم ملی زیستگاه ۲۵ گونه مختلف ازكوسه‌ ماهی‌ها و پرتوماهی‌‌ها خواهد بود و گاوکوسه‌ها برای نخستین‌بار در منطقه به نمایش درمی‌آیند.
بازدیدکندگان می توانند نمونه‌هایی ازگاوکوسه‌هاراکه یکی ازخطرناک‌ترین گونه‌های کوسه در اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها محسوب می‌شوند،ازنزدیک ببینند. از دیگر گونه‌های موجود در آکواریوم ملی می‌توان به کوسه‌ ببری شنی، کوسه‌ لیمویی، کوسه‌ گورخری، کوسه باله‌سیاه آب‌سنگی، سفره‌ماهی‌ و سوس‌نما اشاره کرد.   
در این آکواریوم در قالب تجربه‌ای که «رویارویی با کوسه» خوانده می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند خودشان به کوسه‌های بزرگ دو متری غذا بدهند.  
پل همیلتون، مدیرکل آکواریوم ملی در مورد مجموعه ماهی‌هایی که در آن به نمایش درمی‌آیند، گفت: «به‌طور کلی مردم از کوسه‌ها می‌ترسند و ما قصد داریم از این موجودات جذاب که برای سلامت اقیانوس‌هایمان بسیار بااهمیت‌اند، تجلیل کنیم. امیدواریم که آکواریم از طریق ایجاد تعامل شخصی،به مردم کمک کندتا برترس‌ها و تصوراتی که ممکن است از این موجودات داشته باشند، غلبه کنند.» 
آکواریوم ملی در ژوئیه سال ۲۰۲۰ توافق مشارکت پنج‌ساله‌ای را با سازمان محیط زیست ابوظبی امضا کرده است. هدف از این مشارکت، اجرای بزرگ‌ترین و نوآورانه‌ترین طرح توانبخشی برای حفاظت و احیای حیات وحش در امارات متحده عربی است. http://asremizban.com/vdccaoqs82bqo.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما