تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۱۶
جالب است ۰ +
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان طی پنج سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده است.
ماموریت فراتر از مسئولیت درچابهار
طاهره شهرکی ضمن اشاره به توجه ویژه منطقه آزاد چابهار به انجام رسالت خود در بحث مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: در همین راستا ماموریت فراتر از مسئولیت، به شعار سازمان منطقه آزاد تبدیل شد و شناسایی نیازهای چابهار و جوامع پیرامونی آغاز و در جلسات متعددی بررسی شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان ادامه داد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب، مقابله با کرونا را اولویت اصلی کشور اعلام کردند، منطقه آزاد چابهار به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکُران لبیک گفته و در چند مرحله بیش از ۶ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان (کرونا) هزینه کرد که این کمک‌ها بیشتر در حوزه‌های راه‌اندازی و تجهیز مرکز غربالگری، راه‌اندازی مرکز قرنطینه چابهار و کنارک ، راه اندازی گارگاه‌های تولید ماسک و گان، تهیه و توزیع مواد ضد عفونی کننده است.
وی افزود: با توجه به وجود بسیاری از معضلات موجود در حوزه پیرامونی منطقه آزاد و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، ورود معاونت فرهنگی به رفع کمبودها و حل معضلات به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.
شهرکی توجه به استعدادیابی در حوزه‌های مختلف ورزشی را هم یکی دیگر از برنامه ها در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: محله‌ها و روستاهای زیادی در حوزه شهرستان‌های چابهار، کُنارک و دشتیاری داشتیم که جوانان و نوجوانان علاقمند به فوتبال عموما در زمین‌های خاکی، ناهموار و پُر از خار و خاشاک اقدام به بازی می‌کردند. در همین راستا احداث ۱۸ زمین چمن مصنوعی به‌همراه پایه چراغ‌های روشنایی با اعتبار سه میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و امروز این طرح ارزشمند ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طرح احداث خانه‌های امید با هدف آموزش، توانمندسازی جامعه محلی و حمایت از خلاقیت‌های اصیل و باارزش روستایی و اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب احداث ۲۷ خانه امید روستایی و پنج کتابخانه کانکسی در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و هم‌اینک ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با یادآوری این مهم که منطقه آزاد چابهار تنها سازمانی است که سند مسئولیت اجتماعی خود را تدوین و  کتاب آن را به چاپ رسانده است تصریح کرد: در بحث گردشگری هم اقداماتی همچون اجرای طرح مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی روستاهای ساحلی، مرمت و احیای بناهای قدیمی، ایجاد گذر دائمی فروش صنایع دستی با هدف حمایت از صنعتگران بومی، توسعه بوم گردی‌ها با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طی پنج سال گذشته انجام شده است.
شهرکی عنوان کرد: طی این مدت همچنین بیش از ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی و حوزه‌هایی همچون احداث خانه فرهنگ و هنر کمالان و استقرار خبرگزاری جمهوری اسلامی در این محل فرهنگی، ساخت ۲۰ مدرسه روستایی و شهری در شهرستان‌های چابهار،کنارک و دشتیاری و احداث پروژه بزرگ مجتمع شبانه روزی شهید راه خدمت "حسین علیمرادی" در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار و سه خوابگاه دانش‌آموزی «در مرحله عقد قرارداد» در مناطق همجوار در دست احداث است.
وی تاکید کرد: امیدواریم اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست اجرای سازمان منطقه ازاد چابهار که با هدف کمک به ارگان‌های متولی که از بودجه مکفی برخوردار نیستند  بتواند بخشی از محرومیت‌های سواحل مکران را زدوده و نشاط و سرزندگی را در این دیار ارزشمند دوچندان کند.
شهرکی تصریح کرد: در همین راستا از همه افراد و نهادهایی که با ما در انجام این اقدامات مهم و ارزشمند مشارکت کردند قدردانی می‌کنیم. http://asremizban.com/vdccaeqi82bqs.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما