تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۲۸
جالب است ۰ +
عصرميزبان-جشنواره بین المللی "دوشنبه پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی" وهمایش بین المللی "توسعه صنعت گردشگری کشاورزی تاجیکستان" از روزیکشنبه در پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرده است.
دوشنبه میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری اکو/شمارش معكوس براي ساري
برگزاری این جشنواره هاوهمایش ها درچارچوب اعلام شهر دوشنبه به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی برای سال‌های 2020-2021 میلادی دردستورکارقرار گرفته است. 
معرفی امکانات صنعت گردشگری تاجیکستان،جذب جهانگردان خارجی و توسعه و گسترش صنعت گردشگری در این کشور آسیای مرکزی از جمله اهداف برگزاری این رویدادها قلمداد می شوند.  
برگزاری کنفرانس هاو نمایشگاه های گردشگری سلامت اکو به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران سپرده‌ شده و تعاملات موردنظر به ‌منظور بهره‌مندی حداکثری ازبرنامه‌های پیش رو در دستور کار اعضا قرار گرفته است.
این رویدادهای درچارچوب اعلام شهر دوشنبه به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی برای سال‌های 2020-2021 برگزار می‌شود و هدف از آن معرفی امکانات گردشگری تاجیکستان، جذب جهانگردان خارجی و توسعه این حوزه است.
در کار همایش بین المللی «توسعه گردشگری کشاورزی در تاجیکستان» نمایندگان وزارتخانه و نهادهای مربوطه تاجیکستان و همچنین مهمانان از کشورهای عضو اکو، سازمان‌های بین المللی و نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم این کشور شرکت می‌کنند.
در چارچوب برگزاری این رویدادها در پارک «یرم» امکانات گردشگری و دستاوردهای تاجیکستان در زمینه جهانگردی و همچنین برنامه فرهنگی برگزار خواهد شد.
در پایان روز،مهمانان وشرکت کنندگان این جشنواره وهمایش به شهرهای «حصار»و«ترسونزاده» سفرودرآنجا با تاکستان‌های محلی به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه کشاورزی آشنا می‌شوند.
مقررشده است که پس ازدوشنبه،شهرهای ساری واردبیل به عنوان میزبان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ایفای نقش کنند.شهرهای ساری و اردبیل به‌ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکودرسال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب شده‌اند.درهمین راستا،جمهوری اسلامی ایران میزبان پنجمین نشست وزرای گردشگری وهفتمین نشست کارشناسان ارشد اکو خواهد بود.


  http://asremizban.com/vdcficd0aw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما