تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۴۰
جالب است ۰ +
“دبی” برای اولین بار به‌عنوان کشوری در منطقه خاورمیانه، آسیای جنوبی و آفریقا میزبان برگزاری «اکسپو ۲۰۲۰»، بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان است.
اخرين خبرها ازبزرگترين نمايشگاه جهان/ديدني ترين اكسپوي قرن دردبي
به گزارش عصرميزبان در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، کشورهای مختلف بهترین دستاوردهای خود در زمینه هنر، فرهنگ، جغرافیا، مسائل اجتماعی، علم و تکنولوژی و اختراعات جدید را در معرض نمایش خواهند گذاشت.
هر اکسپوی جهانی با یک مضمون و هدف خاص و برای رساندن پیامی برگزار می ‌شود. مضمون اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز «ارتباط ذهنی، ساخت آینده» است.
دو کودک کنجکاو اماراتی به نام‌های «لطیفه» و «راشد» به همراه گروهی از ربات‌ها به‌نام «اپتی» (Opti)، «الیف» (Alif) و «تررا» (Terra) عروسک‌های نماد اکسپو ۲۰۲۰ دبی بوده که این ربات‌ها نماد «پویایی»، «فرصت‌های آینده» و «پایداری محیط‌زیست» هستند.
با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰»، دبی بار دیگر شاهد افزایش حضور گردشگران بین‌المللی است.
در حالی که جهان در حال مبارزه با شیوع کووید-۱۹ و افزایش سرعت واکسیناسیون است؛ «دبی» جایگاه خود را به‌عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است. عاملی که در نهایت سبب افزایش قابل‌توجه تقاضای سفر به این شهر شده است.
از زمانی که دبی شروع به کاهش محدودیت‌های سفر کرد، میزان ورود گردشگران بین‌المللی به این به یکباره شهر افزایش یافت. حال با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، این شهر بار دیگر شاهد افزایش چشمگیر حضور گردشگران در این مقصد است. پیش‌بینی شده است که بیش از ۲۵میلیون‌ نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.
افزایش میزان رزرو هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و ویلا دردبی یکی از نشانه‌های اصلی رونق دوباره گردشگری در این شهر است. همچنین آژانس‌های مسافرتی نیز از افزایش میزان رزرو از مناطقی همچون آسیا، آفریقا واروپا به مقصد دبی خبر می‌دهند.
به‌گفته‌ی سخن‌گوی «اکسپو ۲۰۲۰ دبی»، در حال حاضر ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون و آزمایش «پی سی آر» (PCR) برای بازدیدکنندگان این رویداد الزامی نیست.
بازدیدکنندگان اکسپو ۲۰۲۰ دبی در مرحله‌ی فعلی از ارائه گواهی واکسیناسیون «کووید -۱۹» یا آزمایشات “PCR” قبل از ورود به محل نمایشگاه معاف هستند.
طبق گفته‌های سخن‌گوی اکسپو ۲۰۲۰ دبی، دفتر اکسپو ۲۰۲۰ در مورد روش‌هایی که ممکن است در آینده اجرا شود، با مقامات ذی‌صلاح در تماس است.
با نزدیک‌شدن به رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی، گذرنامه مخصوصی با نام «اکسپو ۲۰۲۰ دبی پاسپورت» (Expo 2020 Dubai passport) برای بازدید‌کنندگان این رویداد راه‌اندازی شده است. بازدید‌کنندگان اکسپو ۲۰۲۰ با در دست‌داشتن این پاسپورت می‌توانند از بیش از ۲۰۰ پاویون‌ متنوع در طول شش ماه برگزاری این رویداد بازدید کنند و پس از بازدید از هر پاویون، مهر مخصوصی در گذرنامه بازدیدکنندگان ثبت می‌شود.
این دفترچه زردرنگ بسیار شبیه به گذرنامه‌های رسمی است و شامل طرح‌ها و تصاویری از سه پاویون موضوعی اصلی اکسپو ۲۰۲۰ (پاویون فرصت، پاویون پایداری و پاویون تحرک)، «الوصل پلازا» (Al Wasl Plaza) و تصاویر دیدنی از دبی است.
هر یک از بازدید‌کنندگان، گذرنامه مخصوص به خود را دارند و این گذرنامه شامل اطلاعات امنیتی مانند یک شماره شخصی، فضایی برای عکس فرد و اطلاعات شخصی بازدید‌کننده است. همچنین، این پاسپورت دارای یک صفحه‌ی طلایی مخصوص به جشن پنجاه‌سالگی امارات متحده‌ی عربی است و در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۱ آذر ۱۴۰۰)، مهری مخصوصی به مناسبت این جشن، در گذرنامه بازدیدکنندگان ثبت می‌شود.
قیمت این پاسپورت‌ ۲۰ درهم بوده وازهمه‌ی فروشگاه‌های رسمی اکسپوقابل خریداری است.
رویداد بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی پس از یک سال وقفه از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهرماه ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در شهر دبی برگزار خواهد شد و امارات متحده‌ی عربی با انجام واکسیناسیون گسترده و تامین ایمنی بازدیدکنندگان و شهروندان، از بیش از ۱۹۰ کشور، شرکت‌های خصوصی و دولتی و موسسات آموزشی استقبال خواهد کرد. http://asremizban.com/vdcjfye8zuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما