تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۵۲
جالب است ۰ +
معاون گردشگري درنخستين روزهاي فعاليت خود رویداد جهانی اکسپو دبی رامورد توجه قرارداد.
معاون گردشگری تاكيدكرد:رفتن ابرومند به اكسپودبي
رويكردي اميدبخش ومنطبق با اهداف اکسپو که می تواند زمینه ساز بهره مندي هرچه بيشتروخلاقانه ترازاين رويدادباشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، درباره امکان و فرصت حضوردررویداد جهانی اکسپو دبی گفت:این امکان ویژه برای فعالان بخش خصوصی فراهم می آورد تا با بازیابی امکانات و توان قبلی خود در صنعت گردشگری کشور ایفای نقش کنند.
علی‌اصغر شالبافیان گفت: جلب مشارکت وهمکاری فرابخشی به منظورحضوری شایسته و آبرومند درنمایشگاه اکسپو۲۰۲۲ دبی درارزیابی کیفیت مواجهه هراستان وبهره‌مندی ازظرفیت‌های گردشگری این رویداد مهم بین‌المللی حائزاهمیت خواهد بود.
علی‌اصغر شالبافیان با حضور در نشست با مدیران‌کل پنج استان اصفهان،البرز،چهارمحال‌وبختیاری، زنجان وگیلان که به صورت وبینار با هدف هماهنگی‌های نهایی جهت حضوردر نمایشگاه اکسپو دبی درمحل معاونت گردشگری برگزار شد؛ ضمن قدردانی از زحماتی که تا کنون برای پیشبرد برنامه‌های این نمایشگاه که قراراست دربازه زمانی شش ماه،ازتاریخ ۹مهر۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات برگزار شود؛ گفت: حضوردراکسپو دبی علاوه براینکه فرصت مغتنمی برای کشوروبه‌تبع آن صنعت گردشگری به شمارمی‌آید؛ ازلحاظ برگزاری محل جغرافیایی و نزدیکی به کشورنیزامتیازی ویژه محسوب می‌شود که باید از ظرفیت‌های بیشمارموجود درآن نهایت بهره‌برداری انجام شود.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دربازه برگزاری این رویداد هرهفته یک استان، ظرفیت‌های گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی خود را ارائه خواهد کرد؛ افزود: استان‌ها در نظر داشته باشند که در برگزاری هفته‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده تنها نباید ظرفیت‌های اداری حوزه‌های تخصصی ادارات‌کل معرفی شود؛ بلکه این زمان بهترین فرصت است تا با مشارکت حداکثری ذینفعان، بخش خصوصی، نهادهای فرابخشی، شهرداری‌ها وسایربخش‌های مرتبط تمامی ظرفیت‌های استان در عرصه‌های مختلف نمایش داده شود.
شالبافیان با بیان اینکه درمشارکت گفته شده ارائه ایده های خلاقانه ازاهمیت بسیارزیادی برخورداراست؛ یادآورشد: هریک ازبخش‌های فعال استانی که در زمینه توسعه صنعت گردشگری گامی برداشته‌اند؛ می‌توانند به عنوان بازوی ادارات کل استانی درراستای بهره‌مندی ازفرصت‌های بیشمار این رویداد مهم بین‌المللی معرفی وبه کارگرفته شوند.
  معاون گردشگری در ادامه نقش حضور و معرفی کسب‌وکارهای نوپای گردشگری و استارت آپ‌های استانی را نیز یکی دیگراز زوایای دارای اولویت دربرگزاری هفته‌های گردشگری استان‌ها خواند و گفت:درکنارهم قرارگرفتن خلاقیت حاصل ازنگاه‌ها و کسب‌وکارهای جدید ومدرن درحوزه گردشگری با تجمیع ظرفیت‌های استانی می‌تواند حوزه‌های تخصصی وزارتخانه را به ویژه در بخش گردشگری به نحوشایسته‌ای عرضه کند.
شالبافیان با بیان اینکه حفظ آبروی کشور دغدغه اصلی همه ما دررویداد بین‌المللی پیش رو است؛ خاطرنشان کرد:این رویکرد می‌تواند با اجرای برنامه‌های هدفمند،محتوای باکیفیت و نهایت همکاری و تعامل فرابخشی و بین‌دستگاهی منتهی به حضورآبرومند هراستان شود.
او همچنین ازمدیران‌کل استانی خواست تا با ارائه ایده‌های ابتکاری امکان حضوردرکنارسایر استان‌ها را فراهم آورند تا با تعریف مسیرهای گردشگری مشترک وارائه خلاقیت بیشتر تعاملی یکپارچه ازصنعت گردشگری کشوررا عرضه کنند. 
شالبافیان در ادامه تاکید کرد: علیرغم اینکه کرونا آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری وارد کرده است؛ اما فرصت حضوردراین رویداد جهانی امکانی ویژه برای فعالان بخش خصوصی فراهم خواهد آورد تا با بازیابی امکانات و توان قبلی خود در صنعت گردشگری کشورایفای نقش کنند.
وی همچنین تمرکز جدی بر ارتقای تامین محتوا از سوی استان‌های کشور را نیز یکی دیگراززوایای مهم حضوردراکسپو دبی خواند و گفت: چنانچه در تامین محتوای قوی از حوزه گردشگری و ارائه آن دراین نمایشگاه کوتاهی شود؛ بی‌شک فرصتی طلایی از دست خواهد رفت. بنابراین از ادارات‌کل خواسته می‌شود ازفرصت اندک باقی مانده برای ارتقای هر چه بیشتر محتوا و اقلام تبلیغاتی قابل ارائه در حوزه گردشگری غرفه جمهوری اسلامی ایران نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.
 
 
 
  http://asremizban.com/vdccaiqi82bqp.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما