تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۲۵۹
جالب است ۰ +
فصلنامه مهرماه «گیلگمش» با عنوان «در جست‌و جوی خانه دوست»، پرونده ویژه‌ای را برای بومگردی در ایران باز کرد.
راهنمایی برای بومگردی در ایران
 دوازدهمین شماره فارسی این فصلنامه، ضمن گشت‌وگذار در اقامتگاه‌های سنتی و بومی، مسیرهای بومگردی در ۳۱ استان ایران را معرفی می‌کند و به نوعی کتابچه راهنمای سفر و اقامتگاه‌های بومی در ایران است.
در این فصلنامه ۴۷۶ اقامتگاه بومگردی از میان بیش از دوهزار اقامتگاه مجاز در ۷۶ صفحه معرفی شده است. این اقامتگاه‌ها دراستان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، لرستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مازندران، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، اصفهان، ‌یزد، کرمان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان فعال هستند که علاوه‌بر این، مسیرهای سفر بومی در این استان‌ها معرفی شده است.
همچنین تجربه اقامت در خانه‌های بومگردی ایران، ریوکان‌های ژاپن (خانه‌های سنتی) و بوتیک هتل‌ها، چالش‌ها و مسائل پیش روی اقامتگاه‌های بومگردی و سفر به کاشان را به قلم افسانه احسانی، کیارش اقتصادی، زهره استادی، شعله بلوچ، فریدون بیگلری، ‌محمدرضا تقی‌پور مقدم، نیلوفر حسینی، سمانه رستمی و سیما سلمان‌زاده، فرید فریدی و امیدرضا کاظمی که از متخصصان و فعالان گردشگری و بومگردی هستند می‌توان در این شماره خواند.
پرونده ویژه درباره سفر بومی و اقامت در بومگردی‌ها نیز به کوشش سیمین ثقفی، نسیم محمدی و نیلوفر منصوری تهیه شده است.
نهمین شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» نیز در ۱۲۰ صفحه با رویکرد آیین‌ها و سنت‌های جذاب ایرانی با شرحی دلنشین و تصاویری فاخر منتشر شده که در آن، مقاله‌هایی از جشنواره‌ها، سوگواری‌های سنتی و رویدادهای فصلی ایران انتشار یافته است.
آیین شفا، سوگ سیاوش،‌ جشن سده، ‌جشن نوروز دریا و جشن یلدا از جمله آیین‌ها و مراسم‌هایی است که در این شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» به آن‌ها پرداخته شده، ضمن آن‌که درباره موسیقی و نواحی جنوب ایران و آیین زار اطلاعاتی داده شده است.  
مجموعه مجله‌های «گیلگمش» از کاغذ سنگ، سازگار با محیط زیست و بدون قطع درخت و هدررفت آب تهیه شده است.
  http://asremizban.com/vdcjfhe8zuqei.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما