تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۶۱
جالب است ۰ +
الگويي براي راه‌آهن فاقد جذابيت ما

گران‌ترين قطار آسيا

راه اهن ايران با وجود ثبت جهاني، زيبايي كم نظير و قابليت‌هاي تاريخي، هنوز فاقد جذابيت‌هاي بهره‎‌برداري است.
گران‌ترين قطار آسيا
در ايران راه‌آهن تنها در حمل و نقل بار و مسافر خلاصه مي‌شود و اين درحالي است كه كاركرد راه‌آهن در بسیاری از کشورها با تعيير رويكرد و نگاه گردشگري و فرهنگي نيز همراه بوده است.
هندي‌ها يكي ازكشورهاي موفق در ايجاد جذابيت‌هاي ريلي محسوب مي‌شوند. قطار سریع‌السیر مهاراجه از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و قطار لوکس راه آهن و گران‌ترین قطار آسیا است. این قطار هندی به مدت هشت روز مهمانان را به بهترین و مهمترین مقاصد گردشگری این کشور از جمله تاج محل، معابد خاجوراهو، محوطه‌های حیات وحش و ... می‌برد. ارزان‌ترین قیمت سفر برای هر فرد در هر روز ۸۰۰ دلار و نرخ‌های بعدی ۹۰۰ و ۱۴۰۰ دلار است و سوئیت ریاست جمهوری ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد. این قطار گنجایش ۸۸ مسافر را دارد که در سوئیت‌های لوکس اقامت می‌کنند. 
واگن هر یک از مهمانان طوری طراحی شده که بتوانند سبک زندگی یک مهاراجه را تجربه کنند. فضای داخلی کابین‌ها با ظرافت تزئین شده است. پارکت‌های سیلوان، کنده کاری‌های پیچیده و پالت رنگ‌های ملایم از ویژگی‌های فضای داخلی هستند. همه کابین‌ها دارای کنترل دمای مجزا، تلویزیون، دستگاه پخش دی وی دی، تلفن مستقیم، اینترنت و ... هستند. همچنین پنجره‌های بزرگی دارند که منظره زیبای هندوستان را هنگام عبور از مناظر جذاب حومه شهر نمایش می‌دهند.
http://asremizban.com/vdccasqi82bqe.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما