تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۷۱
جالب است ۰ +
عصرميزبان-جاذبه شهر"وان" نمونه موفق بهره گيري ازفرصت ها براي رونق گردشگري است.
گربه هاي كه فرصت گردشگري همسايه شدند
فرصتي كه مي تواند الگويي براي گردشگري كشور ما باشد كه با وجود داشته هاي بسيارازچنين خلاقيتي بي بهره است.
خانه "گربه‌های وان" ازجاذبه‌های گردشگری جالب شهر"وان" است.
 گونه نادری ازگربه‌سانان که بیشترسفید وپشمالوهستند ورنگ دوچشم آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.
 یکی ازچشم‌هایشان کهربایی ودیگری آبی است.این گربه‌ها برخلاف دیگر همنوعان خود که ازخیس شدن بیزارهستند، بسیاربه آبتنی و آب علاقه دارند.اهالی شهروان براین باورهستند که این گربه‌ها تنها جفتی از گربه‌ها بودند که حضرت نوح آن‌ها را سوارکشتی خودکرده است. 
درسال ۱۹۹۹ میلادی که نسل این گربه‌ها روبه انقراض بود، دولت ترکیه مرکزی برای نگهداری آن‌ها تاسیس کرد وآن را«خانه گربه وان» نامید.این مرکز که دردانشگاه وان قراردارد، فرصتی فراهم می‌آورد تا بازدیدکنندگان بیشتر درباره این نوع گربه‌ها بیاموزند،به آن‌ها غذا بدهند و حتی با آن‌ها بازی کنند. 
این مجموعه به نام خانه گربه های وان درمرکز استان وان راه اندازی شد و درحال حاضریکی ازجاذبه های اصلی این شهربه حساب می آید.زمانی که به این مرکز سرمی زنید با گربه های مختلفی رو به روخواهید شد که هرکدام ازآن سنین مختلفی دارند و زیبایی چشمان شان زبانزد است.
تیم تحقیقاتی مشغول تحقیق بر روی گربه هاست وتلاش می کندبه كمک مطالعات علمی خود جلوی منقرض شدن نسل گربه های وان را بگیرد.ساختمان این مجموعه درداخل محوطه دانشگاه درنزدیکی دریاچه وان قراردارد وهمین امربرزیبایی و جذابیت آن می افزاید.موهای ابریشمی مانند و سفید این گربه ها باعث شده است زیبایی وجذابیت بیشتری داشته باشند.
گربه های وان علاوه برغذای مخصوص گربه، عاشق هندوانه و خربزه هم هستند.
http://asremizban.com/vdcd2f0x6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما