تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۱۰
جالب است ۰ +
نحوه حضور در مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان

فیتور خلاقیت می خواهد نه دکوراسیون!

پایان دی ماه، نمایشگاه فیتور اسپانیا، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
فیتور خلاقیت می خواهد نه دکوراسیون!
برخلاف نمایشگاه پیشین که فاقد مجری برگزاری بود، امسال کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برگزاری و مدیریت این نمایشگاه را برعهده دارد.
سال گذشته وزارت گردشگری این نمایشگاه را به حال خود رها کرد و ایران در این رویداد مهم و جهانی تنها یک نماینده از بخش خصوص داشت. طبق اعلام سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی فیتور تنها یک شرکت ایرانی به نام راد سفر، با غرفه‌داری در سالن خاورمیانه به معرفی ایران پرداخت.
سجاد شالیکار مدیرعامل شرکت رادسفر و از فعالان گردشگری ایران در جذب گردشگران خارجی با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر با بازارهای بین‌المللی در دوره رکود حاصل از همه‌گیری کرونا می‌گوید: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های گردشگری و سیاستگذاران تصور درستی از اقدامات و فعالیت‌های ایام بحران و رکود ندارند و این موجب تصاحب بازار ایران توسط مقاصد رقیب از جمله همسایگان خواهد شد.
وی معتقد است بازاریابی یک سرمایه‌گذاری و فعالیت مستمر و پیوسته است که نتایج آن در آینده تبلور پیدا خواهد کرد. زمان رکود همه‌جانبه در صنعت گردشگری دنیا بهترین فرصت ایران برای اجرای تورهای آشناسازی از طریق صدور ویزای تجاری برای فعالان بین‌المللی گردشگری و شرکای تجاری تورگردانان، معرفی ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی، برگزاری وبینارهای تخصصی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای ارتقای محصولات و خدمات گردشگری است.
با توجه به محدود شدن سالن‌های نمایشگاه فیتور،غرفه ۱۲۰ مترمربعی ایران، برخلاف سال‌های گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکت‌کننده‌های خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.
مدیرعامل کانون جهانگردی با طرح دغدغه‌ها ازسوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آن‌ها همچنین با رویکردی حمایتی ،۱۰درصد هزینه‌های مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شده است.
با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکت‌کننده‌ها از اجرای برنامه‌هایی که باعث تجمع شود، منع شده‌اند. برهمین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایش‌های آیینی و فعالیت‌های این چنینی در این رویداد امکان‌پذیر نیست.
تا این لحظه خبری از خلاقیت و نواوری که بتواند تفاوت غرفه ایران را رقم بزند منتشر نشده است و تنها برهویت بصری غرفه تمرکز شده است.
این در حالی است که فیتور نمایشگاهی برای معرفی مقاصد جدید، جذاب و جلب توجه فعالان گردشگری است.
فیتور، پیشانی افق گردشگری خارجی ایران در شروع سال جدید میلادی است و نباید به سادگی از آن گذر کرد.
 
http://asremizban.com/vdchtvnxd23nz.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما