تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۵۲
جالب است ۰ +
ترکیه همواره درتبلیغات داشته های گردشگری خود موفق عمل کرده وهوشمندبوده است.
وسوسه سفربه استانبول با نیسان ابی!
به گزارش عصرمیزبان وقتی علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری بود در نشست مجمع عمومی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی خواستار تبلیغ ایران در سایر کشورها شد.
مونسان که گویا از کلیپ ترکیه ای در فضای مجازی خوشش امده است،خطاب به جمع حاضر گفت: «ترکیه در کلیپ یک دقیقه ای به معرفی جاذبه های گردشگری این کشور پرداخته است که در یک هفته ۲ میلیون بازدید کننده داشته است.باید از گروههای حرفه ای و افراد مختصص در فضای مجازی بهره گرفت».
اشاره مونسان به کلیپ ترکها با موضوع رونمایی از بزرگترین فرودگاه جهان بود که در شبکه های اجتماعی و میان ایرانیان بازتاب گسترده ای داشت.
تاکید و حسرت مونسان برای بهره گیری از چنین تبلیغات کم هزینه اما پربازده ای برای معرفی جاذبه های ایران،سالهاست که در معادلات صنعت گردشگری مغفول مانده است .حتی خوداو نیز موفق به تحقق این مهم نشد.
موفقیت ترکیه در تبلیغات و معرفی خود به سایر کشورهای دنیا بسیار هوشمندانه و حرفه ای است و می تواند کلاس درسی باشد برای متولیان صنعت گردشگری که هنوز به شیوهای سنتی و کم مخاطب تبلیغاتی مشغولند.

موفق ترین معرفی وسوسه انگیز ترکیه در ایران ،درسریال پرمخاطب پایتخت رقم خورد.
چهره های محبوب و پرمخاطب سریال پایتخت، لوکیشن های دیدنی ترکیه را به خانه های ایرانیان اوردند و با چاشنی موسیقی ترکی ،اقامت در هتلی جذاب و بازار گردی درخیابان های پرزرق و برق،مخاطبان ایرانی را برای سفر به این کشور همسایه هوایی کردند.
هر چند سازندگان این سریال هرگونه برنامه ریزی قبلی را برای تبلیغ ترکیه نفی کردند اما قسمت های ترکیه پایتخت کارخودش را کرد و توجه مخاطبان ایرانی را برای بستن بار سفر به خود جلب کرد.
پایتختی ها ناخواسته بهترین معرف رایگان ترکیه در رسانه ملی شدند و کاری کردند کارستان.
تصور کنید دریکی از سریال های پرطرفدار ترکی،همچون سریال محبوب پایتخت،ایران وداشته هایش ناخواسته به بینندگان این کشور معرفی شود و بازیگران مطرح ترک در خیابان های شهرهای ایران به تصویرکشیده شوند.
ترکها قدر فیلم و سریال را در رونق گردشگری خوب می دانند و به جادوی تصویر برای جذب گردشگران واقفند.
انها حتی به سراغ  ستارگان هالیود نظیر برد پیت، مورگان فریمن و جولین مور نیز رفته اند تا توجه جهانی را به خود جلب کنند.
تبلیغات شان انقدر گسترده و تاثیر گذار هست که روسها  با وجود تنش های بی سابقه و سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگده شان توسط ترکیه ،تنها مدت کوتاهی از حجم سفرهای خود به این کشور کاستند اما زیاد طاقت نیاورند و در سال ۲.۱۷ ترکیه محبوب ترین مقصد تعطیلات خارجی روسها شد و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر روس به ترکیه سفر کردند.
ایران در سال ۲۰۱۶ که روابط روسها با ترکیه تیره شد حتی نتوانست از فرصت بدست امده برای جلب توجه بخشی از گردشگران این کشور بهره گیرد.

وحالا سریال خانگی "نیسان ابی"برای تبلیغ ترکیه سنگ تمام گذاشت وجلوه های زیبای استانبول را روایت کرده است.
سریالی که توانسته مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.
سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی احسان ظلی پور که در حال پخش از نمایش خانگی است وقسمت هایی از ان با حضور بازیگران شاخص ومطرح ایرانی در استانبول فیلمبرداری شده است.
دراین سریال هنرمندانی همچون مهران غفوریان، حسین یاری، بهناز جعفری، یکتا ناصر، سیروس همتی، جمشید هاشم پور، علیرضا خمسه، گیتی قاسمی، رضا نیکخواه، بهشاد شریفیان و... به هنرمندی پرداخته و داستان زندگی دو دوست صمیمی که باجناق هستند و مشکلات زندگی آنها را در قالب کمدی روایت می کنند.
  http://asremizban.com/vdcd2x0s6yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما