تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۵۴
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
بیمه‌کردن معده یک فود بلاگر جنجالی و پرحاشیه در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.
وقتی معده جای اندیشه و هنر را می گیرد!
به گزارش عصرمیزبان حمید سپید نام ملقب به "مسترتستر" شخصی است که این روزها در اینستاگرام شهرت زیادی دارد. او به رستوران ها و سالن های پذیرایی در شهرهای مختلف سفر می کند ، غذا می خورد و نظر خود را در مورد طعم و مزه غذا و خدمات ارائه شده توسط میزبان برای مخاطبانش منتشر می کند.
با شهرت نسبی این تستر او به برنامه های مختلف صدا و سیما دعوت شد تا  شهرت مجازی او تشدید شود. از میان برنامه‌هایی که میزبان این بلاگر است می‌توان به برنامه  «همیشه خونه» اشاره که با موضوع کسب و کار اینترنتی و با اجرای شهرام شکیبا و ستاره سادات قطبی آنتن زنده در اختیار او قرار گرفت. در این برنامه که در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت مستر تستر  و همسرش تحت عنوان خانواده سپیدنام (مستر تستر) به برنامه دعوت شدند آن هم به عنوان زوجی که غذای تمام رستوران های کشور را تست کرده اند. در واقع بخشی از مشروعیت بلاگرهای ضد جریان با حضور در رسانه ملی تائید و تثبیت می‌شوند و کسب و کار آنان بیشتر از گذشته تبلیغ می شود.
بیمه کردن معده مستر تستر از سوی شرکت بیمه تعاون در حالی رخ داد که این شرکت زیر نظر وزارتخانه متولی امور محرومان و طبقات پایین جامعه فعالیت می کند!
هرچند بیمه شدن معده مستر تیستر بر اساس آنچه در عرف دنیا وجود دارد، امری نامعقول نیست اما سوال این است که چرا بیمه تعاون با تبلیغاتی فراوان دست به چنین کاری زده است؟ آیا شیوه های بهتری برای برندینگ وجود نداشت؟

 اصل این کار در یک شرایط نرمال مشکلی ندارد، ولی در وضعیت امروز کشور که وضعیت معیشتی روز به روز برای مردم دشوارتر می شود، چرا باید زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از وظایف اصلی آن توجه به محرومانی است که بعضا گرسنه سر بر بالین می گذارند، دست به چنین کج سلیقگی بزند و برندینگ خود را دقیقا در نقطه مقابل این افراد یعنی کسب و کاری که به غذاهای لوکس اختصاص دارد، تعریف کند.اگر یک نام و نشان تازه راه اندازی شده برای معرفی و شناساندن برند خود از این فرد و افرادی این چنین استفاده کند،نمی توان خرده ای بر آنان گرفت. بازار هدف آنها این گونه رفتار را می طلبد وتوجیه می کند.
اما شرکت های خدمات رسان نظیر بیمه تعاون اگر گمان می‌کنند با چنین اقداماتی، برند خود را در افکار عمومی ارتقاء می‌دهند باید به این مساله واقف باشند که سیستم دفاعی جامعه ایرانی همانند بدن انسان، هر موجود ناهنجار و هر اقدام ناهمگون با بافت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران را به سان یک باکتری و ویروس از خود دفع می‌کند و در نهایت این سرمایه‌گذاری به ضدتبلیغی بزرگ و شکستی سنگین برای آن مجموعه‌ تبدیل خواهد شد.
کاش روزی فرابرسد که کانون های ثروت ودرامد در ایران،بیمه فکر،اندیشه و هنر فرهیختگان و نخبگان جامعه را مورد توجه قراردهند و بیش از این به افکارعمومی توهین نکنند.
 
  http://asremizban.com/vdcfijdmaw6dt.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

حورا آهنگر
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب مهدوی و سپاس از مطالب ارزشمندتون