تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۲۱
جالب است ۰ +
بافت تاریخی گرگان، نگینی را درخود جای داده که تاریخ را به دنیای امروز پیوند زده است.
هفت پیکر ؛ اقامت در دل تاریخ
به گزارش عصرمیزبان بهترین انتخاب برای لمس تاریخ، اقامت در بناهای تاریخی شهر گرگان است.
مجموعه اقامتی و پذیرایی پیکر با هفت رویکرد آکادمیک بوتیک هتل، توسط دفتر معماری زما در حوزه تغییر کاربری و استفاده مجدد کارشناسانه از بناهای تاریخی، در اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی به صنعت گردشگری معرفی شده است.
این پروژه در بزرگترین خانه تاریخی شمال ایران یعنی خانه باقری گرگان و ازطریق صندوق احیا و بهره برداری ازبناها و اماکن تاریخی و فرهنگی ،برای تکمیل فرآیند مرمت و کاربری جدید به بخش خصوصی خلاق واگذار شد.
بوتیک هتل "هفت پیکر" با توجه به اصالت و جوهره بنا، لایه ای دیگر را به واسطه تداوم بخشیدن به حضور و زندگی انسان ها به خانه باقری گرگان افزوده است. 
این مجموعه به عنوان بخشی ازحافظه تاریخی شهر با رویکردی آکادمیک دارای هفت بخش اصلی بوتیک هتل، رستوران، کافه، گالری صنایع دستی، استودیو فیلم و عکس ،تور و موزه می باشد.
آکادمیک بوتیک هتل هفت پیکربه عنوان یک پروژه شاخص در حوزه استفاده مجدد سازگار با خدمات پنج ستاره، یکی از پیشگامان مفهوم جهانی رویکرد مسولانه حفاظت و احیای گردشگری در ایران و گرگان است. 

بهره برداری از حضور مؤثر آثار هنری، اشیاء اصیل و آنتیک،تاکید بر روی معماری بومی در طراحی فضاهای داخلی، تکیه بر شخصیت مرمتی پروژه و توجه به میراث ناملموس، از جمله ویژگی های بوتیک هتل هفت پیکرمحسوب می شوند.
تجربه حضور در عمارتی بر امده از دل تاریخ را می توان در هفت پیکر تجربه کرد.
http://asremizban.com/vdcak6ny149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما