تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۳۳
جالب است ۰ +
رستورانی درتهران که توجه گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است.
گردشگران خارجی درمتفاوت ترین رستوران تهران
کافه رستوران کوتاه قامتان در تهران که عمدتا توسط افراد کوتاه قامت اداره می‌شود، توانسته علاوه بر به دست آوردن محبوبیت در میان مردم ،به مکانی جدید و جالب برای گردشگران خارجی تبدیل شود.
به گزارش یورو نیوز کافه رستوران کوتاه قامتان که نام بین المللی اش نانیسم است، سه سال پیش توسط فردی که خود از اعضای جامعه کوتاه قامتان است افتتاح شده تا برای افرادی با وضعیت جسمانی مشابه خودش که از گروه های محروم جامعه به حساب می‌آیند شغل ایجاد کند و نگاه و طرز فکر مردم به این افراد را تغییر دهد.
مهدی ابراهیمی، موسس و مدیر این رستوران که فارغ التحصیل رشته مدیریت امور فرهنگی است، پیش از این در سینما و تئاتر فعالیت می‌کرد و به واسطه حضور در عرصه فرهنگ و هنر، رستورانش گاه و بی‌گاه به مقصدی برای بازیگران و عوامل سینما تبدیل می‌شود.
ابراهیمی می‌گوید در روزهای اول کسی به این رستوران علاقه نشان نمی‌داد اما حالا که شاهد موفقیت روزافزون کسب و کارش است قصد دارد در شهرهای دیگر کشور و حتی خارج از کشور شعبه هایی از این رستوران داشته باشد و اشتغال زایی کند.خبرگزاری آناتولی ترکیه که در گزارشی به رستوران کوتاه قامتان تهران پرداخته بود، نوشت استانبول یا ازمیر هدف های بعدی مدیر این رستوران است.
با جذب گردشگران خارجی به این مکان که عمدتا توسط راهنمایان گردشگری به این رستوران برده می‌شوند و گویا فضای این رستوران برایشان جدید و جالب است، ابراهیمی به فکر تبدیل این مکان به یک جاذبه گردشگری افتاده است.مدیر رستوران کوتاه قامتان می‌گوید هدفش از تاسیس این رستوران علاوه بر اشتغال زایی، تغییر نگاه فرهنگی مردم نسبت به این افراد است.
کارکنان رستوران نانیسم را افرادی کوتاه قد از سرتاسر کشور تشکیل می‌دهند که بعضی از آنها همانجا با هم آشنا شده و ازدواج کردند. افرادی که پیش از فعالیت در این مجموعه، به خاطر شرایط نامطلوب جامعه و نگاه نادرست مردم در کوچه و خیابان دچار افسردگی بوده‌اند و حالا خود را باور کرده‌ و توانمندی خود را هم‌سطح با افراد بلندقامت می‌دانند. کافه رستوران کوتاه قامتان در خیابان بهشتی روبرروی پارکینگ سینما آزادی قرار گرفته است.




http://asremizban.com/vdcd2s0o6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما