تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۴۰
جالب است ۰ +
مروری بر دغدغه‌های وزیر گردشگری

جای خالی دهقانان فداکار در میراث!

جای خالی دهقانان فداکار در میراث!
وزیر میراث فرهنگی ایده‌های قابل تاملی در زمینه رونق گردشگری دارد. شناخت "عزت الله ضرغامی" از معادلات نوین صنعت گردشگری بیش از سایر وزرای پیشین است.
او در سخنرانی‌ها و سفرهایش به موارد مغفول مانده گردشگری که با اندکی همت و پیگیری احیا می‌شوند اشاره می‌کند و به صورت میدانی به سراغ این موضوعات می‌رود.
این رویکرد در روزهای نخست ورود ضرغامی به وزارت گردشگری پذیرفتی است اما در ادامه این پرسش را در میان افکار عمومی و فعالان گردشگری مطرح می‌کند که این نگاه خلاقانه و منتقدانه آقای وزیر تا چه وقت ادامه خواهد داشت و این وزارتخانه با وجود آگاهی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها، چرا آستین همت بالا نمی‌زند.
 ضرغامی از همان روزهای نخست از مدیران ستادی و استانی خواسته که زیرمیز بزنند و همچون دهقان فداکار بحران‌ها و موانع را مدیریت کنند و نسبت به مسایل صنعت گردشگری منفعل نباشند.
اما دغدغه‌های جذاب و مردم پسند وزیر گردشگری در همان سالن‌های سخنرانی و صفحات مجازی جا مانده و با این مدیران پشت‌میزنشین به ویژه در استان‌ها و شهرستان‌ها، راه به جایی نخواهد برد.
ذکر نمونه‌ای ازخلاقیت‌های ضرغامی که با گذشت زمان به حال خود رها شده و توجهی به آن نشده است، می‌تواند بیانگر عادی انگاری دغدغه‌های او باشد که در سطوح مدیریتی این وزارتخانه در حال نهادینه شدن است.
اسفند سال گذشته وزیر میراث فرهنگی به تنها جزیره ایرانی دریای خزر سفر کرد.
در آشوراده، ضرغامی به سراغ لوکیشن فیلم سینمایی پر نوستالژی" شیلات"رفت. فیلمی که در دهه ۶۰ ساخته شد و با حضور بازیگران برجسته و کاربلد سینمای ایران و بازی درخشان زنده یاد داود رشیدی ماندگار شد.
این فیلم به ویژه در شمال ایران با اقبال مخاطبان روبرو شد و هنوز هم در یادها و خاطره‌ها باقی مانده است.
ضرغامی با مدیران استانی خود به سراغ لوکیشن "شیلات" رفت و در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بخش‌هایی از فیلم، خواستار بهره‌گیری این مکان در گردشگری سینمایی شد. لوکیشن فیلم شیلات می‌تواند گردشگری بی‌هدف در آشوراده را سامان دهد و علاوه بر درآمدزایی، زمینه حضور گردشگران فرهیخته و علاقمند به فرهنگ و هنر را نیز فراهم کند.
از زمان سفر وزیر گردشگری به آشوراده پنج ماه سپری شده است و هنوز اقدامی برای به ثمر نشستن این نگاه ضرغامی انجام نگرفته است.
موارد دیگری را هم از میان دغدغه‌های وزیر گردشگری می‌توان برشمرد که تنها در ویدیوهای منتشر شده بازتاب داشته‌اند و در عمل شاهد اجرایی شدن آن‌ها نیستیم.
به نظر می‌رسد ضرغامی باید به مرور ویدیوهای پیشین خود بپردازد و برای به سرانجام رسیدن وعده‌ها کاری کند.
کم‌کم زمان ان رسیده تا آقای وزیر به انتشار ویدیوهایی بپردازد که بازگو کننده نتایج ویدیوهای قبلی است.
عباس مهدوی
http://asremizban.com/vdcbugbaprhba.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما