تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۶۰
جالب است ۰ +
ارزآوری این همسایه را جدی بگیریم

غفلت از صدر گردشگری خارجی ایران

گردشگران عراقی درصدر گردشگران ورودی به ایران قرار دارند.
غفلت از صدر گردشگری خارجی ایران
فرصتی که تاکنون از ان بهره هدفمند و حرفه ای برده نشده است و برنامه ریزی منسجمی را برای مسیر بخشیدن به ان شاهد نبوده ایم.
از مجموع گردشگران خارجی که طی سال ۲۰۲۱ وارد ایران شده‌اند بیش از همه عراقی بوده‌اند.
 به عبارت دیگر ۳۴ درصد گردشگران خارجی ورودی به ایران در این سال را عراقی ها تشکیل می دهند.
معاونت گردشگری با در اختیار قرار دادن آمار گردشگران و مسافران ورودی در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱  اعلام کرده است در این مدت ۷۱۵ هزار و ۵۱۹ مسافر خارجی با عنوان گردشگر به ایران وارد شدند که بیشتر مسافران و گردشگران از کشورعراق بوده اند.
این آمار بیانگر جایگاه گردشگران عراقی در رونق بخشی به صنعت گردشگری کم جان ایران است.متاسفانه وزارت گردشگری و فعالان گردشگری ایران همواره از این کشور همسایه غفلت کرده اند وبازاریابی و تبلیغات موثری را برای معرفی ابعاد جدیدی از جاذبه های ایران مورد لحاظ قرارنداده اند.
عراق با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی، وجود مرزهای مشترک و تعداد زیاد شیعیانش به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف گردشگری کشورمان محسوب می شود. گردشگری مذهبی، سلامت و تفریحی از مهمترین دلایل سفر گردشگران عراقی به ایران عنوان شده است.
ارزان بودن و امنیت موجب شده تا ایران برای بسیاری از خانواده های عراقی الویت سفر باشد.
خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد اعلام فراخوان دعوت از فعالان گردشگری برای حضور در نمایشگاه گردشگری عراق بوده ایم و قراراست
شرکت نمایشگاهی "اوای موفق ایرانیان "با هدف توسعه گردشگری بین دو کشور ایران و عراق و ارتقای کیفیت خدمات گردشگری،با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت مدیریت برپایی پاویون ایران را در نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و صنایع وابسته عراق که در نجف برگزار می شود بر عهده دارد.
این نمایشگاه ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی نجف برگزار می شود.
 در پاویون ایران گردشگری در زمینه های سلامت،مذهبی،تفریحی،ورزشی و اکوتوریسم مورد توجه قرار گرفته است.
http://asremizban.com/vdcd2z0o6yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما