تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۸۱
جالب است ۰ +
همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن برگزار می‌شود.
منسوجات سنتی حمایت می خواهد نه اطلاع رسانی!
 
ایجاد فضای مناسب برای متخصصان حوزه منسوجات سنتی، محققان، دانشجویان و ... به‌منظور تبادل اطلاعات و تجربیات درباره حمایت از اقدامات حفاظتی و پایداری تولیدات و منسوجات بافته شده از مواد طبیعی در منطقه آسه‌آن، انتشار نتایج تحقیقات، ترویج تکنیک‌های جدید بافت منسوجات برای افزایش تولید منسوجات خلاقانه و افزایش قابلیت ورود منسوجات سنتی به بازار بزرگ‌تر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
هشتمین همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن ۲۰۲۲ (اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا) ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۳ الی ۸ مهر ۱۴۰۱ در پوتراجایا، مالزی برگزار می‌شود.
این همایش شامل رویدادهای جانبی از جمله بازدید از نمایشگاه، شرکت در ورکشاپ، تورهای جانبی، بازدید از موزه منسوجات مالزی و ... است.
تمام هزینه‌ها از جمله بلیت رفت و برگشت و اسکان در هتل بر عهده شرکت‌کنندگان است و تاریخ نهایی ثبت‌نام برای حضور در همایش ۲۰ اوت ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که بسیاری ازتولید کنندگان منسوجات سنتی و طیبعی از تمکن مالی برای ورود به چنین رویدادهایی برخوردارنیستند.منسوجات سنتی بسیاری هست که متاسفانه به دلیل فقدان حمایت های لازم درجای جای ایران ناشناخته باقی مانده اند و حتی به مردم خودمان نیز معرفی نشده اند.
همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن ۲۰۲۲ رویدادی است که معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی باید موردحمایت خود قرار دهد و امکان عرضه این منسوجات را در بازارهای جهانی فراهم کند.
دردهه های گذشته صدای دستگاه‌های سنتی و قدیمی تولید پارچه دربسیاری از نقاط ایران به گوش می‌رسید اما امروز با پیشرفت فناوری و جایگزین شدن دستگاه‌های مدرن به جای دستگاه‌های دستی، بافت طبیعی و بومی کارگاه‌های خانگی نیز تعطیل شدند.
http://asremizban.com/vdcgrq9t4ak97.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما