تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۵۰۸
جالب است ۰ +
با شروع پاییز، گردشگری ایران در سرزمین افتاب روایت خواهد شد.
جاتای امسال و جای ایران
نمایشگاه گردشگری جاتا ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گردشگری جهان، در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (۳۱ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱ ) در توکیو ژاپن برگزار می‌شود؛ این نمایشگاه برای همه افرادی است که عاشق سفر هستند. نمایشگاه بین المللی جاتا ژاپن، طیف گسترده‌ای از خدمات مختلف سفر و گردشگری و بسیاری از خدمات مرتبط دیگر این صنعت را زیر یک سقف گرد هم می‌آورد.
نمایشگاه بین المللی جاتا ژاپن به‌عنوان یک رویداد تجاری جامع سفر و گردشگری، در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی شده است.
این رویداد مورد توجه بازیگران کلیدی صنعت گردشگری جهان و زمینه‌های تجاری مرتبط با سفر قرار دارد.
نمایشگاه گردشگری جاتا ژاپن، فرصت‌های بسیاری برای متخصصان صنعت سفر و گردشگری فراهم می‌کند. در این نمایشگاه، امکان تبادل اطلاعات درباره سفر و گردشگری فراهم است، جلسات کاری موثری برگزار می‌شود و در عین حال، برای مصرف‌کنندگان و مسافران نیز الهام‌بخش است.
ایران امسال با شعار «ایران باشکوه» در نمایشگاه جاتا ‌ژاپن شرکت می‌کند. حضور ایران در نمایشگاه جاتا ژاپن با مسئولیت شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، مجری گری شرکت ادبی سرو بنیان و همراهی بخش خصوصی گردشگری انجام می‌گیرد.

حضور ایران در این نمایشگاه و البته نمایشگاه تاپ ریزا پاریس در سال ۲۰۲۲ میلادی، با هدف تقویت دیپلماسی فرهنگی و توسعه روابط گردشگری انجام خواهد شد. ایران قصد دارد در این دو رویداد برای سه هدف «نمایش تمدن ایرانی، پیوند فرهنگ‌های خرد و حفظ آن در اقلیم جغرافیایی»، «نمایش توانمندی‌های ایران در حوزه گردشگری» و «نمایش میراث فرهنگی ملموس و ایجاد بستری برای خودنمایی میراث فرهنگی ناملموس» حضور یابد.
به‌گفته مسئولان مجری ایرانی این رویدادها، ایران از فناوری‌های نوین واقعیت مجازی در این نمایشگاه استفاده خواهد کرد. همچنین قرار است که با کدهای QR ویژه، جاذبه‌های ایران و بخش خصوصی در نمایشگاه جاتا ژاپن معرفی شود. در این نمایشگاه، محتوای مکتوبی از جاذبه‌های طبیعی ایران، میراث‌فرهنگی و موزه‌ها، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آیینی و نمایشی و موسیقی نیز ارائه خواهد شد. برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان صنعت گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های ایران در این رویداد است. 

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحقیق میدانی تیم ایرانیان از ژاپن، در نمایشگاه جاتا در کنار استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی، به موضوع سنت نیز توجه خاص خواهد شد؛ چراکه ژاپنی‌ها به این حوزه نگاه ویژه‌ای دارند. ایران سعی می‌کند در این رویداد جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی کشور را معرفی کند. همچنین حضور هنرمندان صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌، برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران از دیگر برنامه‌های ایران در این نمایشگاه است.
http://asremizban.com/vdcgr79n4ak9z.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما