تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۳۲
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
عروس خاورمیانه درحال تغییر معادلات گردشگری است.
عروس خاورمیانه؛ مقصد جدید گردشگران عراقی
بر اساس اعلام وب‌ سایت یاتا، ازپنجم مهرماه 1401 همه محدودیت‌های کرونایی سفر به لبنان لغو شده و مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند دیگر نیازی به ارائه نتیجه منفی تست کرونا یا گواهی واکسن ندارند.
به گزارش عصرمیزبان لبنان با داشتن آب و هوایی مطبوع در چهار فصل، كیلومترها دریا و خط ساحلی و طبیعت سرسبز، یكی از قطب های گردشگری جهان به شمار می آید. این کشور برای گردشگران ایرانی نیز جذاب و دیدنی است.
دو دلیل باعث شده كه تورهای ایرانی به لبنان به شدت كاهش یابد؛ یكی بحران سوریه و در امان نبودن لبنان از حملات تروریستی بود و دیگری كاهش ارزش پول ملی ایران.
ایرانیانی كه پیشتر به لبنان می آمدند، مقصد اصلی بیشترشان سوریه بود. آنها پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) یا قبل از آن یكی دو روزی هم به لبنان می آمدند.
پس از تصمیم دولت لبنان در لغو روادید برای شهروندان عراقی و کاهش نرخ بلیط پروازهای هوایی به حدود 50 دلار از بغداد تا بیروت، لبنان تبدیل به مقصد گردشگری مورد علاقه عراقی‌ها تبدیل شده است و علاوه بر افراد پولدار، شهروندان کم‌درآمد و فقیر هم در حال سفر به این کشور هستند.
هزینه خرید بلیط هواپیما و اقامت یک هفته‌ای در لبنان کمتر از 450 دلار است و اکنون لبنان با پیشی گرفتن از ایران تبدیل به مقصد گردشگری جدید عراقی‌ها شده است. حتی هزینه سفر به لبنان از اقلیم کردستان عراق هم کمتر است. لبنان به دلیل تنوع فرهنگی، تاریخی كه درنتیجه تمدن های مختلف به جا مانده است، یكی از مقصدهای گردشگران خارجی به شمار می آید. تمدن فنیقی ها، رومی، پارسی، عربی، و عثمانی بیشترین تاثیرات را بر این كشور داشته است.
لبنان درحدود 10 هزار كیلومتر مربع مساحت و درحدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد. این كشور به دلیل داشتن 225 كیلومتر خط ساحلی با دریای مدیترانه، آب و هوایی معتدل دارد. بیشتر زمین های لبنان، كوهستانی است و یك رشته كوه، از شمال تا جنوب این كشور كشیده شده است و آن را به دو نیمه غربی و شرقی تقسیم می كند. معروف ترین رودهای لبنان، اللیطانی در جنوب و العاصی در شرق هستند.
از معروف ترین جاذبه های گردشگری لبنان، می توان به محوطه باستانی بعلبك و معبدهای «ژوپیتر» و«باخوس»، قلعه و بندر تاریخی جبیل، خلیج و تله كابین جونیه، كلیسا و مزار بانوی لبنان در«حریصا»، شهرهای تاریخی و ساحلی صور و صیدا، آثار باستانی «عنجر» و«كفرذبیان»، مناطق كوهستانی «فاریا» و كفرذبیان، غارجعیتا و دره ای موسوم به «وادی قادیشا» نام برد. به این فهرست باید موزه ملی لبنان و صخره روشه كه در بیروت هستند و جنگل های «ارز» یعنی درختی را كه نماد این كشور است نیز افزود.
http://asremizban.com/vdcd2x0k6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عراقی ها در صدر ورود به ایران قرار دارند.
با این روند کشورهای منطقه گردشگران عراقی را هم نصیب خود خواهند کرد.