تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۵۶۰
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی :

باید یاد بگیریم بین المللی رفتار کنیم

رویداد ساری ۲۰۲۲ به سادگی از دست رفت
هیچ وقت در گردشگری ایده آل نبوده ایم.
باید یاد بگیریم بین المللی رفتار کنیم
دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نشست با فعالان گردشگری سلامت مازندران، با بیان مطلب فوق افزود: نباید منتظر بمانیم همه چیز ایده آل باشد. از همین ظرفیت های موجود باید برای رونق گردشگری بهره ببریم.
مجید زنگویی افزود: در گردشگری سلامت تنها دریافت مجوزهای ipd کافی نیست و ساختار مراکز درمانی باید برای مراجعه یک گردشگر درمانی، قابل دسترسی و آسان باشد.
وی با بیان این که از حیث پزشکی و پیشرفت های این عرصه توان جذب گردشگران خارجی متقاضی درمان را داریم افزود: در کنار توجه به هتل بیمارستان ها باید در زمینه درمان هم برند سازی و این عرصه را تخصصی دنبال کنیم.
وی اظهار داشت: بیمارستانی که حتی در تابلوهای خود راهنمایی درستی ندارد و از کارکنان ویژه برای ارایه خدمات به گردشگران خارجی بهره مند نیست، نمی تواند در این عرصه موفق باشد.
دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اعلام امادگی این مرکز برای برقراری ارتباطات بین المللی افزود: گردشگری سلامت یک زنجیره است که باید به تمامی جنبه های آن نظیر حمل و نقل، اقامت، جذابیت، نقاهت و ... در کنار ارایه خدمات درمانی توجه داشت.
وی در مورد حمایت های دولت از این عرصه گفت: ما همواره از دولت ها مطالبه گر حمایت بوده ایم، اما روی دولت ها حساب باز نمی کنیم. سالهاست که حمایت و همراهی دولت ها را از ذهن خارج کرده ایم و خوشبختانه پیشرفت های بهتری نیز داشته ایم.
زنگویی با اشاره به ظرفیت های مازندران در گردشگری سلامت گفت: این استان سرسبز و خوش آب و هوا
می تواند در حوزه درمان، تندرستی، اسپا، آب درمانی و گردشگری ورزشی برای گردشگران خارجی جذاب باشد. مرکز گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اماده تسهیل گری برای ورود فعالان گردشگری سلامت مازندران به عرصه های بین المللی است.
وی در ادامه با بیان این که فرصت رویداد ساری؛ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به سادگی از دست رفت افزود: از همان اول هم مشخص بود که اتفاقی در این رویداد رخ نخواهد داد زیرا ما در ایران تجربه بهره گیری از عناوین بین المللی را نداریم. با برگزاری چند جلسه یک استان بین المللی نمی شود و برای مطرح شدن باید یاد بگیریم بین المللی رفتار کنیم.
در آغاز این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به بیان موانع و داشته های استان در گردشگری سلامت اشاره کرد.
http://asremizban.com/vdceb78nijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم خودمان از وضعیت درمان راضی نیستن
چگونه می توان به خارجی ها خدمات داد جناب زنگویی
تلاش های شما ارزشمنده ولی حتما باید دولت ها هم به این فهم برسند.