تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۶۲۹
جالب است ۰ +
اهالی گردشگری مهمان سهند نشینان شدند.
فم تور تبریز برای رونق گردشگری
تلاش برای رونق گردشگری در روزهای بحرانی این صنعت در ایران، از آذربایجان شرقی شروع شد.
مدیران این استان با آغاز سال نو میلادی تصمیم گرفتند با دعوت از فعالان گردشگری، نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند.
آشنا سازی با داشته ها و جاذبه های شهر تبریز در کنار نشست بررسی راهکارهای جذب گردشگر به استان آذربایجان شرقی با حضور فعالان ملی و استانی گردشگری، برنامه ریزی مدیران این استان برای دست یابی به رونق سفر گردشگران به دیارشان بود.
معاون گردشگری کشور هم به این تور پیوست و پس از افتتاح یک هتل در تبریز، در کنار استاندار آذربایجان شرقی و مدیران این استان، پای صحبت های فعالان گردشگری نشست.
انچه محور سخنان فعالان گردشگری برای احیای گردشگری تبریز و این استان را تشکیل می داد، معرفی نشدن ظرفیت های گردشگری، ناشناخته بودن جاذبه ها و فراهم نبودن برخی زیرساخت ها بود.
فعالان گردشگری از استان های مختلف کشور دیدگاه های خود را برای رونق گردشگری تبریز مطرح کردند.
معاون گردشگری هم پس از سه ساعت شنیدن نقدها و راهکارها، از فعالان گردشگری خواست انچه در سه روز حضور در تبریز را تجربه کردند به صورت مکتوب در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان و این معاونت قرار دهند.
"علی اصغر شالبافیان" معرفی کلان شهر تبریز را مهمترین گام برای رونق گردشگری این استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه محتوای مناسبی در این حوزه نداریم و در انتشار محتوا نیز ضعف داریم. تولید محتوا توسط بنگاه های اقتصادی در ردیف هزینه های قابل قبول مالیاتی قرار گرفته است که این اتفاق می‌تواند فرصتی برای تقویت جریان تولید محتوا در کشور باشد.
معاون گردشگری کشور اظهار داشت: اذربایجان شرقی می تواند محور شکل گیری تورهای گردشگری خارجی باشد و زمینه جذب گردشگران از کشورهای همسایه را فراهم کند.
وی با بیان این که کرونا و اغتشاشات اخیر آسیب جدی به بخش گردشگری وارد کرد افزود: تلاش دولت این است موانع را از سر راه این صنعت بردارد. نشست تبریز و تعریف فم تورهای داخلی، نمونه ای از این قبیل فعالیت ها برای برون رفت از وضعیت کنونی است.
استاندار آذربایجان هم از تبریز به عنوان شهر اولین ها نام برد که هر یک از این اولین ها می توانند زمینه ساز حضور گردشگران باشند.
زین العابدین رضوی خرم افزود: زیرساخت های اقامتی و حمل و نقل الویتی است که برای ابرومند شدن ان تلاش خواهیم کرد.
وی با تاکید بر گسترش فرهنگ گردشگرپذیری در استان و تلاش برای احیای جاذبه های ناشناخته افزود: هر کسی بخواهد در این استان سرمایه گذاری کند نخواهیم گذاشت با سختی مواجه شود. تبریز می تواند در اقتصاد کشور پیشران و محرک باشد.
http://asremizban.com/vdcakoni149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما